هرمزگان رتبه اول جذب سرمایه گذاری را در کشور دارد

استاندار هرمزگان گفت: این استان با جذب ۱۶۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری رتبه اول کشور را در سال ۱۴۰۱ بدست آورده است.

به گزارش تیلا نیوز، مهدی دوستی استاندار هرمزگان امروز در آخرین جلسه‌ی شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با تبریک فرارسیدن سال جدید اظهار داشت: برای فصل پاییز سال ۱۴۰۱ برنامه ریزی رشد اقتصادی ۶.۵ درصدی را در استان هرمزگان داشتیم که با تلاش مدیران دستگاه‌های اجرایی محقق شده است.

وی افزود: در سالی که گذشت در شاخص‌های مختلف از جمله ترانزیت، کشاورزی، صنعت و معدن، جذب سرمایه گذاری صنعتی استان رشد قابل توجهی داشته ایم، در حوزه جذب سرمایه گذاری صنعتی استان با جهش ۹ برابری شاهد رشد ۹۱۴ درصدی به نسبت مدت مشابه سال گذشته روبرو بودیم.

استاندار هرمزگان گفت: در حوزه جذب سرمایه گذاری نیز با جذب ۱۶۳ هزار میلیارد تومان رتبه اول کشور به هرمزگان رسید، در سال اخیر چند پروژه مهم از جمله پتروشیمی شرق استان، گاز رسانی به واحدهای صنعتی و تکمیل زنجیره چوب مصوب شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به سفر رئیس جمهور در سال آینده به هرمزگان، مدیران دستگاه‌های اجرایی موظف هستند پروژه‌های هدف خود را طرح ریزی کنند که در زمان حضور رئیس جمهور به بهره برداری برسد.

دوستی گفت: در بخش درمانی استان کارهای بزرگی انجام شده و بیمارستان‌های خوبی در حال ساخت است، بیمارستان مادر و کودک که در همین دولت آغاز به کار آن انجام شد به اتمام رسیده و در تلاشیم بیمارستان میناب و بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس را نیز به زودی با همکاری همه جانبه به اتمام برسانیم.

نماینده عالی دولت در هرمزگان گفت: در حوزه مسکن هم بایستی اداره کل راه و شهرسازی با تلاش مضاعف میزان قابل توجهی از منازل مردم را آماده تحویل کند و دستگاه‌های دیگر نیز در تامین زیرساخت های مورد نیاز بایستی نهایت همکاری را داشته باشند.