هشدار آئدس به همه دانشگاه‌های علوم پزشکی/ مقابله با آئدس باید هوشمند و جدی باشد

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: اگر زمان را در مقابله با پشه آئدس از دست بدهیم، می‌تواند زمینه ساز مختل شدن فعالیت‌های اقتصادی در بخش‌های مختلف برای استان هرمزگان و کل کشور باشد.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از فارس، دکتر محمد مهدی گویا رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در نشست مجازی معاونین بهداشتی دانشگاه‌های سراسر کشور که از بندرعباس و با حضور کمال حیدری، معاون بهداشت وزارت بهداشت و به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: برای مقابله با پشه آئدس باید بسیار هوشمند و توانا عمل کرد.

وی در خصوص راه‌های مقابله با پشه مهاجم آئدس در هرمزگان نیز افزود: مقابله با پشه آئدس و بیماری‌های ناشی از آن، نیازمند یک عزم جدی است و هر اقدامی که لازم است باید در راستای مقابله با این پشه مهاجم انجام گیرد.

گویا همچنین افزود: اگر زمان را از دست بدهیم، می‌تواند زمینه ساز مختل شدن فعالیت‌های اقتصادی در بخش‌های مختلف برای استان هرمزگان و کل کشور باشد.

بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، تاکنون ۲۷ نقطه از بندرعباس در محلات مختلف که پشه آئدس در آنها دیده شده، سمپاشی و مه‌پاشی شده است و این اقدام به طور مستمر و روزانه در محلات مختلف و حتی مجتمع‌های مسکونی متعدد نیز انجام گرفته است.