مدیرکل مدیریت بحران هرمزگان: شناورهای سبک از تردد خودداری کنند/ افراد از قرار گرفتن در حاشیه رودخانه‌های فصلی خودداری کنند

شناورهای سبک با توجه به هشدار جوی و دریایی صادر شده برای این استان از تردد خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: شناورهای سبک با توجه به هشدار جوی و دریایی صادر شده برای این استان از تردد خودداری کنند.

به گزارش تیلا نیوز، مهرداد حسن‌زاده اظهار داشت:‌ همچنین افراد از قرار گرفتن در حاشیه رودخانه‌های فصلی و حریم آنها و رفتن به ارتفاع‌ها خودداری کنند.

وی ادامه داد: فعالیت سامانه جوی از امروز تا پایان روز سه شنبه پیش بینی شده و احتمال مخاطره‌هایی نظیر رگبار پراکنده باران، رعد و برق به همراه تندباد لحظه‌ای و احتمال وقوع تگرگ برای آن داده شده و تگرگ و رعد و برق در فصل تابستان بسیار حایز اهمیت است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان افزود:‌ بارندگی های تابستانی با توجه به پراکنده بودن و وقوع باران فراوان در مدت کوتاه می تواند منجر به جاری شدن روان آب‌ها و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی شود.

حسن‌زاده ابراز داشت:‌ گاهی بارش باران در بالادست رخ داده و افراد مشغول به فعالیت در پایین دست از آن اطلاع ندارند و به ناگهان با روان آب روبه‌رو می‌شوند که چنین مواردی حتی می‌تواند منجر به مرگ انسان‌ها شود.

وی اشاره کرد: هشدار جوی بیشتر برای ارتفاعات مناطق شرقی، شمالی و تا حدودی مرکزی را در بر می‌گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان یادآور شد: وزش باد به نسبت شدید جنوب شرقی که برای آن سرعت ۴۳ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده منجر به مواج شدن دریا به خصوص دریای عمان، شرق تنگه هرمز و اطراف جزایر خلیج فارس می‌شود.

حسن‌زاده گفت: مواج شدن دریا می‌تواند تردد را به خصوص در منطقه جاسک دچار اختلال کرده و به شناورهای سبک و تورهای دریایی آسیب وارد کند که همین دلیل بایستی تمهیدهای لازم در بندرها به خصوص بندرهای شرق هرمزگان بکار گرفته شود.

هواشناسی هرمزگان روز جاری در اطلاعیه ای هشدار سطح زرد جوی و دریایی برای این استان صادر کرد.