سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

هوشیار باشیم، طغیان یک شبه اتفاق نمی افتد/ اومیکرون ویروس غالب هرمزگان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در مقایسه آماری شاخص های کرونا در دو هفته ی گذشته گفت: در هفته ای که گذشت نسبت به هفته قبل از آن شناسایی موارد مثبت سرپایی کرونا ۷۰ درصد افزایش یافته است و تعداد بیماران مراجعه کننده به مراکر بهداشتی، درمانی و مطب های خصوصی به شدت رو به افزایش است.

به گزارش تیلا نیوز، دکتر فاطمه نوروزیان ظهر امروز ۲۸ دی ماه با اشاره به اینکه در هفته گذشته در شاخص انجام تست و غربالگری یک و سه دهم درصد کاهش داشتیم گفت: علی رغم کمتر انجام شدن تست های غربالگری درصد موارد مثبت شدن تست ها افزایش یافته و از ۵ درصد به ۹ درصد رسیده است و این نشان از شروع موجی جدید ناشی از گردش بیشتر ویروس است همچنین در حال حاضر ویروس غالب در استان اومیکرون است و بیش از ۸۰ درصد موارد کرونا ناشی از این ویروس است.

وی بیان کرد: در هفته ای که گذشت در شاخص بستری هم شاهد افزایش ۱۱ درصدی بودیم وموارد مرگ و میر از یک مورد به دو مورد افزایش یافت.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عنوان کرد: متاسفانه در شهرستان‌های بستک، خمیر و بندرعباس افزایش موارد مثبت قابل ملاحظه ای داشته ایم به ویژه در شهرستان بستک و در حاجی‌آباد، قشم و کیش هم شاهد افزایش موارد مثبت بوده ایم که این زنگ خطری جدیست و نباید از آن به سادگی عبور کرد.

نوروزیان تکمیل واکسیناسیون، حفظ فاصله فیزیکی، رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک را تنها چاره گریز از این بحران برشمرد و تاکید کرد: همه ما در برابر یکدیگر مسئولیم و تخطی از این پروتکل ها مانند شکستن حلقه های سلامت در جامعه است که عواقب آن تعداد بسیاری را متضرر خواهد کرد.
لذا بر همه ماست که به حقوق یک دیگر احترام گذاشته و به عنوان یک شهروند آگاه و مسئول در رعایت پروتکل ها کوشا باشیم.