وام بدون ضامن در ۱۲ بانک هرمزگان پرداخت می شود

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های هرمزگان گفت: به علت اوج گیری کرونا، وام‌های بدون ضامن فعلاً به حقوق بگیران پرداخت می‌شود.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله آبسواران گفت: همه حقوق بگیرانِ سازمان ها، ادارات، نهاد‌های عمومی غیردولتی، شرکت‌های دولتی و خصوصی معتبر و وظیفه بگیران، مستمری بگیران و بازنشستگان می‌توانند برای دریافت وام‌های بدون ضامن به بانک‌هایی که از آنجا حقوق دریافت می‌کنند مراجعه کنند.

وی در خصوص مدارک لازم برای دریافت این وام هم گفت: این وام تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان با نامه کسر از حقوق و ارائه چک یا سفته قابل پرداخت است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های هرمزگان؛ خوش حساب بودن، نداشتن اقساط معوق و بدهی بانکی و مثبت بودن نتیجه اعتبارسنجی متقاضی را از شرایط دریافت وام عنوان کرد.

آبسواران گفت: متقاضیان در صورت همکاری نکردن بانک‌ها به بخش شکایت سایت بانک مرکزی یا بصورت حضوری به واحد‌های بازرسی بانک‌ها در استان مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه در صورت امکان پرداخت این وام‌ها به دیگر افراد، فرایند آن اطلاع رسانی می‌شود، گفت: این افراد فعلاً به بانک‌ها مراجعه نکنند و این طرح تنها شامل بانک هایی است که زیرمجموعه وزارت اقتصاد هستند.
مسکن
سپه
رفاه کارگران
کشاورزی
ملی ایران
پست بانک
توسعه صادرات
صنعت و معدن
قرض الحسنه مهر ایران
صادرات
ملت
تجارت
در واقع چون بانک می‌تواند اقساط وام را به صورت ماهانه از حقوق این گروه از مشتریان برداشت کند، حقوق دریافتی آنها به عنوان ضمانت پرداخت وام نزد بانک می‌ماند.