واکسیناسیون سراسری ۸۵ هزار دریانورد ایرانی از فردا آغاز می شود

مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: از شنبه؛ ۱۶ مردادماه سال جاری، واکسیناسیون سراسری دریانوردان ایرانی علیه ویروس کرونا، آغاز می‌شود.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، چنگیز جوادپور افزود: بر اساس هماهنگی و پیگیری‌های صورت گرفته از سوی وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با وزارت بهداشت؛ واکسیناسیون سراسری دریانوردان از شنبه (۱۶ مردادماه) آغاز می‌شود و پیش از این نیز در برخی بنادر کشور، واکسیناسیون دریانوردان کلید خورده است.

وی ادامه داد: بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته، اسامی و اطلاعات ۸۵ هزار دریانورد اعم از دریانوردان اقیانوس پیما، دریانوردانی که سفر‌های ساحلی انجام می‌دهند و نیز همکاران حوزه دریایی ارائه و در سامانه مربوط به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بارگذاری شد.

🔸واکسیناسیون دریانوردان؛ بدون لحاظ شرایط سنی

مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه اولویت‌بندی واکسیناسیون دریانوردان علیه ویروس کرونا به گونه‌ای است که شرایط سنی لحاظ نخواهد شد، توضیح داد: با توجه به شرایط متفاوت حوزه حمل و نقل دریایی، با توجه به اینکه دریانوردانی که به سفر‌های دریایی اعزام می‌شوند همواره در دسترس نیستند و باید زمانی که در کشور حضور دارند نسبت به واکسیناسیون آن‌ها اقدام کرد، بنابراین وزارت بهداشت پذیرفت که شرط سنی در رابطه با واکسیناسیون دریانوردان مدنظر قرار نگیرد.

جوادپور ادامه داد: از شنبه؛ ۱۶ مرداد ماه سال جاری دریانوردان می‌توانند نسبت به ثبت نام و تزریق واکسیناسیون در سامانه وزارت بهداشت اقدام کنند.

وی در مورد اینکه چه واکسنی برای دریانوردان تزریق خواهد شد، گفت: خواسته ما این است که برای دریانوردان اقیانوس پیما، واکسن‌های مورد تایید سازمان بهداشت جهانی (WHO) تزریق شود.

🔹آغاز واکسیناسیون دریانوردان در برخی بنادر از چند روز قبل
مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه با اشاره به اینکه بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته با ادارات‌کل بهداشت و درمان و نیز دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها، از چند روز قبل واکسیناسیون دریانوردان در بنادر بوشهر، امام خمینی (ره)، خرمشهر، آبادان و چابهار آغاز شده است، گفت: در بندر شهیدرجایی نیز که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است از شنبه ۱۶ مردادماه واکسیناسیون دریانوردان آغاز می‌شود.