واکسیناسیون متولدین قبل از ۱۳۶۲ در هرمزگان چه خبر؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: متولدین قبل از ۱۳۶۲ نیز در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر استان در حال واکسینه شدن هستند و در شهر بندرعباس به علت جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر، این گروه سنی باید چند روزی منتظر بمانند تا سامانه از طریق وزارت بهداشت برای نام نویسی در اختیار آن‌ها قرار بگیرد.

به گزارش تیلا نیوز، دکتر حسین فرشیدی در گفت و گو با ایسنا، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۳ نفر دیگر به جمع جانباختگان کرونا در هرمزگان افزوده شدند و شمار کل جانباختگان این بیماری در استان به هزار و ۹۳۸ نفر رسید.

وی اضافه کرد: ۲۰ نفر از این جانباختگان مربوط به امروز و ۳ نفر مربوط به جانباختگان بدو ورود به بیمارستان روزهای گذشته بودند که اکنون نتیجه آزمایش آن‌ها مثبت اعلام شده است.

فرشیدی با بیان اینکه با بستری شدن ۲۵۹ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار کل بستری‌ها به هزار و ۲۱۹ نفر رسید، اظهار کرد: اکنون ۱۴۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۴۶ نفر از آن‌ها وخیم است.

فرشیدی در پاسخ به سوالی درباره علت هشدار تکمیل ظرفیت سامانه نام نویسی واکسیناسیون خاطرنشان کرد: به علت تکمیل ظرفیت مراکز تجمیعی واکسیناسیون استان، سامانه نام نویسی اینترنتی salamat.gov.ir از دسترس خارج شده بود، اما اکنون این سامانه برای نام نویسی متولدان قبل از ۱۳۵۷ در دسترس است و افرادیکه که موفق به نامونویسی نشده بودند، اکنون اقدام کنند.

وی ادامه داد: متولدین قبل از ۱۳۶۲ نیز در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر استان در حال واکسینه شدن هستند و در شهر بندرعباس به علت جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر، این گروه سنی باید چند روزی منتظر بمانند تا سامانه از طریق وزارت بهداشت برای نام نویسی در اختیار آن‌ها قرار بگیرد.