ورود برخی خودورها به کیش ممنوع است

سرپرست شرکت بنادر و فرودگاه های کیش گفت: به منظور جلوگیری از ازدحام خودورها ورود برخی خودروها به این جزیره در ایام نوروز ممنوع است.

به گزارش تیلا نیوز نقل از ایرنا، عزت اله محمدی روز شنبه اظهار داشت: براساس هماهنگی‌های انجام شده ورود کامیون، اتوبوس، مینی بوس، تاکسی، خودروهای ون و وانت در ایام نوروز به جزیره کیش ممنوع است.

وی با بیان اینکه ورود کامیون‌های حامل مواد اولیه و اضطراری به جزیره کیش با هماهنگی در بنادر ورودی مجاز است یادآور شد: هزینه حمل مسافر ۳۰ درصد و حمل خودرو ۱۰ درصد در ایام نوروز افزایش یافت.

محمدی افزود: هرساله در نیمه اول نوروز شناورهای حمل مسافر و خودرو از چارک به کیش با تمام ظرفیت انجام می‌شود و در مسیر برگشت از کیش به چارک با کمترین مسافر و خودرو و این افزایش برای جبران هزینه فعالان این حوزه در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در مبادی ورودی به بندر چارک تبلیغات محیطی برای آگاهی مسافران در خصوص شرایط ورود خودروها به جزیره کیش انجام شده و یک پارکینگ در این بندر برای استقرار خودروهای گردشگران در نظر گرفته شده است.

محمدی اظهار داشت: گردشگران می‌توانند از طریق اپلیکیشن بلیط‌های شناورهای مسافربری را در مبادی ورودی به جزیره کیش تهیه کنند و مسافران و گردشگران جزیره کیش قبل از انجام سفرهای دریایی شرایط جوی و دریایی را مطالعه کنند تا دچار مشکل نشوند.