رییس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی خبر داد؛

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز دوشنبه/ دمای هوا به شکل محسوسی در نیمه غربی و شمالی کشور کاهش خواهد داشت

سازمان هواشناسی اعلام کرد: از دوشنبه به دلیل ورود سامانه بارشی فعال به کشور در اکثر نقاط کشور از جمله تهران و سایر کلان‌شهر‌ها بارندگی و باد خواهند داشت.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی امروز شنبه در مورد آخرین وضعیت جوی، افزود: به دلیل عبور امواج مختلف از روی کشور در تمام ایام هفته بارش‌هایی را در شمال، غرب و جنوب کشور خواهیم داشت.

ضیائیان افزود: طی امروز و فردا بارش‌هایی را در نواحی شمال و شمال غرب خواهیم داشت. بر این اساس امروز بارش برف و باران همراه با وزش باد را در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی خواهیم داشت. همچنین در جنوب هرمزگان، جنوب کرمان و بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان امروز بارش خواهیم داشت.

او از ورود سامانه فعال بارشی از روز دوشنبه از سمت جنوب غرب به کشور خبر داد و گفت: از روز دوشنبه تا روز سه‌شنبه در اغلب مناطق شاهد بارش خواهیم بود؛ دمای هوا نیز به شکل محسوسی در نیمه غربی و شمالی کاهش خواهد داشت.

او درباره وضعت آلودگی هوای تهران و کلان‌شهر‌ها نیز گفت: طی دو روز آینده وزش باد در پایتخت را شاهد خواهیم بود و از روز سه‌شنبه بارش‌ها را در تهران خواهیم داشت؛ بر این اساس انتظار داریم تا این هفته آلودگی هوا با شدت کمتری نسبت به هفته گذشته در تهران رخ دهد. برای سایر کلان‌شهر‌ها نیز به دلیل بارش باران شدت آلودگی کمتری را انتظار داریم.