ورود سامانه بارشی جدید به کشور/ کاهش محسوس دما در بیشتر استان ها

کارشناس هواشناسی گفت: از فردا تا شنبه در بیشتر مناطق کشور به خصوص سواحل شمالی کاهش محسوس دما بین۶ تا ۱۲ درجه رخ خواهد داد.

به گزارش تیلا نیوز، صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان این‌که بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی امشب با ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، همدان، زنجان و استان‌های ساحلی دریای خزر شاهد بارش باران گاهی رعدوبرق خواهیم بود گفت: به‌تدریج در بخش‌هایی از خراسان شمالی، شمال خراسان‌رضوی و ارتفاعات البرز بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش پراکنده رخ خواهد داد.

ضیائیان توضیح داد: روز پنجشنبه شدت و گستره فعالیت سامانه بارشی افزایش‌یافته و علاوه‌بر البرز، تهران و سمنان، بخش‌هایی از لرستان، اصفهان، مرکزی، قم، چهارمحال‌وبختیاری، ایلام و شمال خوزستان را فرا خواهد گرفت.

او اظهار کرد: روز‌های جمعه و شنبه به تدریج از شدت بارش در مناطق شمال غرب و غرب کاسته شده و فعالیت سامانه بارشی در نواحی مرکزی کشور، سواحل دریای خزر، بخش‌هایی از جنوب و جنوب غرب کشور، در استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان، فارس و کرمان ادامه خواهد یافت.

کارشناس هواشناسی توضیح داد: از فردا تا شنبه در بیشتر مناطق کشور به خصوص نیمه شمالی کاهش محسوس دما بین۶ تا ۱۲ درجه رخ خواهد داد و بارش در ارتفاعات و مناطق کوهستانی به شکل برف خواهد بود.

او ادامه داد: پنجشنبه و جمعه در نواحی شمال، شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از اصفهان، سمنان و یزد وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان درباره آب‌وهوای استان تهران هم گفت: آسمان تهران فردا قسمتی ابری همراه با غبار محلی است و در بعدازظهر به‌تدریج گاهی همراه با وزش باد شدید و احتمال گردوخاک خواهد بود. بیشترین دمای تهران به ۲۳ درجه و کمترین آن به ۱۳ درجه می‌رسد.