وزیربهداشت : ۸۰ درصد جمعیت هدف یک دُز و ۵۴ درصد دو دُز واکسن کرونا تزریق کرده‌اند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خوشبختانه مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به بیش از ۹۰ میلیون دُز رسیده است و ۸۰ درصد از جمعیت هدف، یک دُز و ۵۴ درصد نیز دو دُز واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

به گزارش ایرنا از وبدا، دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از بیمارستان ولایت دامغان افزود: وضعیت کرونا از نظر ابتلا، بستری در بخش مراقبت های ویژه و فوت بیماران در کشور در چند هفته اخیر، تغییر محسوس و قابل توجهی نداشته، اما لازم است که پروتکل ها همچنان از سوی مردم، رعایت شود.

وی ادامه داد: برخی از کشورهای همسایه از جمله ترکیه و برخی از کشورهای دنیا مانند آمریکا و روسیه، وضعیت مناسبی از نظر کرونا ندارند و میزان مرگ و میر بیماران در این کشورها بالا است و رعایت پروتکل ها، فاصله گذاری و استفاده از ماسک در کنار واکسیناسیون می تواند نقش مهمی در کنترل کرونا داشته باشد و مردم فکر نکنند با تزریق واکسن، کار تمام شده است.

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: با سرعت مناسب واکسیناسیون در کشور امیدواریم شاهد مرگ و میر بالا مانند موج پنجم نباشیم. هنوز آثاری از موج ششم بیماری را نمی بینیم و میزان بستری و مرگ و میر بیماران در هفته های گذشته، ثابت مانده است، اما تمام نیروها در حالت آماده باش قرار دارند و از نظر دارو و کشیک نیروها نیز وضعیت مناسبی داریم و امیدواریم دیگر شاهد تکرار موج پنجم نباشیم.

عین اللهی تصریح کرد: قبل از سفر به دامغان، مصوب کردیم که ۹۶ تخت به ظرفیت بیمارستان ولایت اضافه شود و با توجه به جمعیت دامغان با اضافه شدن تخت های جدید بیمارستانی، دامغان وضعیت مطلوبی از نظر درمانی پیدا خواهد کرد.