وزیر اقتصاد: بانک‌هایی در ‌هرمزگان ‌سپرده‌های مردم ‌را در خارج استان ‌سرمایه‌گذاری می‌کنند ‌

وزیر اقتصاد گفت: بانک‌هایی در استان هرمزگان داریم که از مجموع سپرده‌های مردم ۹۵ درصد را در خارج استان هرمزگان سرمایه گذاری می کنند و این اصلا پذیرفته نیست.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از تسنیم، سید‌احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در جلسه شورای اداری هرمزگان اظهار داشت: نیمی از تجارت کشور فقط از طریق هرمزگان است و ۹۰ درصد این میران فقط در بندر شهید رجایی رقم می‌خورد.

وی ادامه داد: با توجه به حجم بالای صادرات و واردات و ترانزیت کالا در بندرشهید رجایی بیشتر کشف کالاهای قاچاق در این بندر است البته اقدامات زیادی برای کنترل و کاهش حجم قاچاق صورت گرفته است.

وزیر اقتصاد گفت: وضعیت انبار اموال‌های تملیکی بسیار خوب است و کالاهایی که باید امحا می‌شد امحا شده، این محصول کار مشترک همه دستگاه‌های اجرایی بود و جای تقدیر دارد.

وی تصریح کرد: در حوزه بندر شهید رجایی مسئله بسیار مهم این است که برخی کانتینرها و محصولاتی است که برای آنها دموراژ می‌پردازیم و بنا شده ظرف روزهای آینده در رابطه با کد تخصیص ارزی بانک مرکزی و مجوزها و عدم تکرار آزمایش‌ها رسیدگی شود.

خاندوزی گفت: مسئله ظرفیت ایکس ری‌ها در بندر شهید رجایی پاسخگوی این حجم از تجارت نیست و دستور لازم صادر شد که در سال آینده ظرفیت ایکس ری ها رسیدگی شود و این ظرفیت بهبود یابد.

وی ادامه داد: بحث گردش مالی صنایع هم نیاز به دستور رئیس جمهور دارد، بانک‌هایی در استان هرمزگان داریم که از مجموع سپرده‌های مردم ۹۵ درصد را در خارج استان هرمزگان سرمایه گذاری می کنند و این اصلا پذیرفته نیست.

وزیر اقتصاد گفت: بندرلنگه نیاز به بندرگاه جدید دارد، بندرگاه قدیم اصلا قابلیت تجارت ندارد و رونق خود را از دست داده است چرا که آبخور آن پایین است و اگر مجوز وزارت راه داده شود بندر جدید ایجاد می‌شود.

خاندوزی اظهار داشت: بندرلنگه باید از مبدا ترانزیت خودرو به محلی برای تولید ثروت تبدیل شود، در این شهرستان مشکلات دیگری نیز وجود دارد که باید دولت به آنها رسیدگی کند.