وزیر بهداشت: یک میلیون ایرانی آلزایمر دارند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر نزدیک به یک میلیون نفر در ایران مبتلا به بیماری آلزایمر وجود دارند که با توجه به پاندمی کرونا و عوراض ناشی از آن بی‌تردید این آمار بیشتر شده است.

به گزارش ایرنا از وبدا، در متن پیام بهرام عین اللهی که به مناسبت۲۱ سپتامبر(۳۰ شهریور) روز جهانی آلزایمر منتشر شده، آمده است: سلامتی بهترین نعمت خداوندی است که مراقبت صحیح از جسم وجان، یکی از راه های درست شکرگزاری از این عطیه الهی است.

وی افزود:‌ از طرفی باید به یاد داشت که با گذر عمر، توان انسان تحلیل رفته، جسم ضعیف تر شده و بدن با اختلالاتی مواجه می شود که امری طبیعی است و نباید عیب شمرده شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: آلزایمر از جمله عوارض دوران کهنسالی است که با بالا رفتن سن، سلول های بافت خاکستری مغز تخریب شده و حافظه فرد با مشکلاتی مواجه می شود .

عین اللهی افزود:‌ توجه و احترام و نیز گفت و گو با افراد کهنسال یکی ازراهکارهایی است که می تواند در پیشگیری از بروز این بیماری موثر باشد. کلام الهی و سفارش ائمه معصومین بر احترام به پیران و سالخوردگان بی تردید توجه دادن همگان به این مهم است.

وزیر بهداشت تاکید کرد:‌ در حال حاضر نزدیک به یک میلیون نفر در ایران مبتلا به بیماری آلزایمر وجود دارند که با توجه به پاندمی کرونا و عوراض ناشی از آن بی تردید این آمار بیشتر شده است.

عین اللهی افزود:‌۲۱ سپتامبر روز جهانی آلزایمر فرصت مغتنمی است تا ضمن باز تعریف این بیماری ، شهروندان را آگاه نموده تا گاه مواجهه با چنین بیمارانی، با نهایت مهربانی و صبوری پاسخگوی نیازآنان باشیم.