وزیر نیرو: امسال ۶ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های کشور افزوده می‌شود

وزیر نیرو گفت: گفت: سال ۱۴۰۱ سال پرکاری در زمینه آب و برق خواهد بود و پیش بینی می‌شود ۶ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های کشور افزوده شود.

به گزارش خبرنگار تیلا نیوز، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در جریان سفر به هرمزگان، عصر دوشنبه از نیروگاه حرارتی بندرعباس واقع در جاده بندرعباس به بندرشهید رجایی بازدید کرد.

وی در این بازدید اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ بر اساس برنامه ریزی‌هایی که انجام شده، سال پرکاری برای حوزه آب و برق کشور خواهد بود.

وزیر نیرو عنوان داشت: در حوزه برق ضرورت دارد تمام نیروگاه‌های کشور را با اورهال کامل برای تابستان ۱۴۰۱ و اوج مصرف آماده کنیم و ان شاالله با تعمیرات کامل نیروگاه‌ها به استقبال تابستان برویم و همزمان طرح‌های توسعه نیروگاهی را نیز رصد و ارزیابی کنیم.

به گفته محرابیان، پیش بینی می‌شود که در قالب طرح‌های توسعه نیروگاه‌های کشور حدود ۶ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های کشور در قالب نیروگاه‌های حرارتی، تجدید پذیر و ارتقای نیروگاه‌های موجود افزوده می‌شود و تلاش می‌کنیم که فاصله میان تولید و مصرف به نحو چشمگیری کاهش پیدا کند.

محرابیان با اشاره تلاش مستمر خانواده نیروگاهی کشور، گفت: تلاش می‌کنیم تا عقب ماندگی‌های که در سال‌های اخیر به وجود آمده را به سرعت جبران کنیم.

وی درباره پروژه‌های حوزه آب نیز گفت: در سال ۱۴۰۱ در حوزه آبرسانی روستاها و آبرسانی به شهرهای دارای تنش آبی پروژه‌های زیادی را به بهره‌برداری خواهیم رساند.

وزیر نیرو از صبح یکشنبه با سفر به از پروژه‌های تولید آب در آبشیرین‌کن‌ها و نیروگاه‌های قشم بازدید و سپس راهی بندرعباس شد و اکنون در حال بازدید از پروژه‌های حوزه آب و برق در بندرعباس است.