وزیر نیرو: برنامه‌ریزی وزارت نیرو برای آمادگی تولید برق نیروگاه‌ها در تابستان/فرصت استراحت نداریم

وزیر نیرو با بیان اینکه صنعت برق در سال جدید فرصت استراحت ندارد، از برنامه‌ریزی وزارت نیرو برای آمادگی تمامی نیروگاهای تولید برق تا تابستان ۱۴۰۱ خبر داد.

علی‌اکبر محرابیان در جریان بازدید از پروژه‌های تعمیراتی و تولیدی واحدهای بخار نیروگاه بندرعباس، در جمع کارکنان این نیروگاه، ضمن تبریک سال نو، اظهار کرد: در سال جدید بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده سال پر باری برای صنعت آب و برق کشور خواهد بود که در این راستا در حوزه برق ضرورت دارد تمام نیروگاه‌های کشور، با اتمام کامل تعمیرات برای تابستان ۱۴۰۱ آماده شوند.

​وی اضافه کرد: البته همزمان طرح‌های توسعه نیروگاهی متعددی در اقصی نقاط کشور در حال اجرا است که بر این اساس پیش‌بینی شده حدود ۶ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاهی کشور در چارچوب نیروگاه‌های حرارتی، تجدیدپذیر و ارتقای توان نیروگاه‌های موجود افزوده شود، هرچند تلاش می‌کنیم که فاصله بین تولید و مصرف به نحو چشمگیری کاهش پیدا کند.

محرابیان خاطرنشان کرد: در حوزه برق کشور، به‌خاطر شرایط موجود فرصتی برای استراحت وجود ندارد و امیدواریم که با تلاش دسته جمعی بخشی از عقب ماندگی‌هایی که در سال‌های اخیر به‌وجود آمده به سرعت جبران شود.

وی تصریح کرد: در حوزه آب نیز پروژه‌های متعددی پیش‌بینی شده که بخشی از این پروژه‌ها در ماه‌های گذشته فعال و بخشی هم در طول سال ۱۴۰۱ فعال خواهد شد.

محرابیان در پایان با اشاره به برنامه‌ریزی وزارت نیرو برای شهرهای دارای تنش‌آبی عنوان کرد: در حوزه آبرسانی به روستاها و شهرهایی که دارای تنش آبی هستند، تلاش خواهیم کرد پروژه‌های متعددی را در سال جدید به مرحله بهره‌برداری برسانیم تا مشکلات این حوزه نیز برطرف شود.

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو در نخستین روز سال ۱۴۰۱ از بخش تعمیرات اساسی واحد ۲ بخار نیروگاه بندرعباس بازدید و روند تعمیرات را مثبت ارزیابی کرد.