وزیر نیرو خسارت ناشی از سیل اخیر در پارسیان را بررسی کرد

وزیر نیرو به عنوان نماینده دولت در سفر استانی رییس جمهور به غرب هرمزگان روز پنجشنبه به پارسیان سفر کرد و پس از دیدار و شنیدن مسائل و مشکلات مردم این منطقه، میزان خسارت ناشی از سیل اخیر در این شهرستان را بررسی کرد.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از ایرنا، علی اکبر محرابیان پس از حضور در گلزار شهدای پارسیان ضمن ادای احترام و ارج نهادن به مقام شامخ شهدا، به بررسی مسائل و مشکلات مردم این شهرستان پرداخت.

وی همچنین از روند اجرای طرح آب شیرینکن و سد بردول پارسیان نیز بازدید کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: براساس بارندگی و سیلاب هفته گذشته ۲۵ نقطه از خطوط انتقال و شبکه توزیع شهرستان پارسیان دچار حادثه شد و آبرسانی به ۱۶ روستا و مرکز این شهر نیز دچار اختلال شد.
امین قصمی با اشاره به اینکه پارسیان یکی از شهرستان های پربارش استان در بارندگی اخیر بوده و خسارات زیادی به زیر ساخت های تامین، انتقال و توزیع آب وارد شده است، اظهارداشت: میزان خسارت وارد شده به تاسیسات آب و فاضلاب این شهرستان افزون بر ۵۰ میلیارد ریال بوده است.

وی بیان داشت: پس از بارندگی و سیلاب روزهای اخیر عملیات رفع اتفاقات بروی خطوط انتقال و شبکه های توزیع آب پارسیان پایان یافت و وضعیت آب این شهرستان به حالت عادی برگشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان اظهارداشت: تیم مدیریت بحران و حوادث و اتفاقات آبفای هرمزگان به منظور سرعت بخشی در پایداری وضعیت آب این شهرستان از زمان وقوع بارش ها با اعلام آمادگی به نیروهای عملیاتی اقدام به رفع اتفاقات ناشی از سیلاب کردند که تمامی حوادث رخ داده بروی خطوط آبرسانی ۱۵ ساعت پس از بارش، مرتفع و هم اکنون وضعیت آب این شهرستان به حالت عادی برگشته است.

قائم مقام مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان نیز گفت: در پی بارندگی‌های اخیر، سد خاکی بردول با ظرفیت سه میلیون مترمکعب سرریز شده و هیچ آسیبی به آن وارد نشده است.

حسن سالاری افزود: شایعاتی مبنی بر وارد شدن آسیب به بدنه سد بردول پارسیان در فضای مجازی منتشر شد که اساس آن کذب بوده و این سد از نظر فنی و مهندسی سالم است.

وی بیان داشت: سد بردول توسط وزارت جهاد کشاورزی و با هدف تغذیه آبخوان و تقویت سفره های زیرزمینی احداث شده است.

قائم مقام مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان با اشاره به اینکه سد بردول در ۵۰۰ متری شمال شهرستان پارسیان واقع شده است، اظهارداشت: درحال حاضر علاوه بر این موضوع، سه میلیون مترمکعب از حجم سیلابی که وارد شهر پارسیان می‌شود را مهار می‌کند.

به گزارش اداره کل هواشناسی هرمزگان، از چهارشنبه هشتم دیماه تا ساعت ۱۵:۳۰ ظهر روز دوشنبه ۱۳ دیماه، طبق بررسی ایستگاه هواشناسی ۱۳۶.۶ میلی‌متر در شهرستان پارسیان بارندگی ثبت شده است

گفتنی است محرابیان نماینده ویژه رییس جمهور پس از پارسیان، به بستک سفر خواهد کرد و دیدار با مردم این شهرستان ، بازدید از چند طرح صنعت آب و برق از جمله خط انتقال آب از آب شیرین کن بندر چارک به بستک و جناح از جمله برنامه های وی در این سفر خواهد بود.

محرابیان در ادامه سفر خود به استان هرمزگان، راهی بندرعباس خواهد شد.