معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان:

وضعیت شیوع کرونا در هرمزگان فوق بحرانی است/تعطیلات طولانی کرونایی امکان پذیر نیست

بنگاه های اقتصادی و خیران در شرایط سخت و پرهزینه کرونا به یاری دانشگاه علوم پزشکی استان بیایند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: بنگاه های اقتصادی و خیران در شرایط سخت و پرهزینه کرونا به یاری دانشگاه علوم پزشکی استان بیایند.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از ایسنا، علی رئوفی در جلسه شورای اطلاع رسانی استان در تشریح آخرین وضعیت کرونا، عنوان کرد؛ با توجه به شرایط کرونایی در جنوب کشور با پیگیری های صورت گرفته از طریق وزارت بهداشت سهم استان های جنوبی از جمله هرمزگان از واکسن افزایش پیدا کرده و این مهم باعث تسریع در واکسیناسیون جامعه هدف در هرمزگان می شود.

وی در همین خصوص بیان کرد: با افزایش سهم استان از واکسن، تلاش می شود افراد ۶۰ تا ۷۰ سال استان و بیماران زمینه ای که در معرض خطر هستند سریعا واکسیناسیون شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: واکسیناسیون افراد ۶۰ تا ۷۰ ساله استان ایمنی نسبی را در پی خواهد داشت و از سرایت ویروس در سطح استان و سایر مناطق پیشگیری خواهد کرد.

رئوفی تصریح کرد: با تولید و عرضه گسترده واکسن کرونا در چرخه واکسیناسیون کشور زمینه برای ایجاد ایمنی نسبی در سراسر کشور مهیا خواهد شد.

وی افزود: با توجه به تبعات اقتصادی اعمال محدودیت های شدید و تعطیلات مستمر اصناف باعث ضرر و زیان شدید در کسب و کارها شده است و برای کاهش آمار مبتلایان رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی و نظارت در این زمینه نیازمند تشدید اقدامات لازم است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در همین خصوص عنوان کرد: در صورت عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی صنوف متخلف به مدت طولانی پلمب خواهند شد.

رئوفی ادامه داد: وضعیت شیوع کرونا در هرمزگان حاد و بحرانی است و ضروری است مردم به هشدارهای دانشگاه علوم پزشکی به صورت جدی توجه ویژه کنند و در این زمینه اصحاب رسانه نقش مهم در آگاهی بخشی جامعه دارند.

وی خاطر نشان کرد: عادی انگاری ویروس کرونا آثار مخربی دارد و بسیاری تا هنوز در جامعه مهلک بودن این ویروس را باور نکرده اند و از رعایت شیوه نامه های بهداشتی خودداری می کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان با محدودیت های شدید منابع مالی و به سختی امور مربوط به بیماری کرونا را پیش می برند و ضروری است اصحاب رسانه در انعکاس تلاش های دانشگاه علوم پزشکی استان و کادر ایثارگر درمان اهتمام بیشتری به خرج دهند.

رئوفی در همین خصوص بیان کرد: هزینه های سنگین داروهای مرتبط با درمان بیماری کرونا بدهی بالای ۱۴۰ میلیارد تومانی را برای دانشگاه علوم پزشکی استان در پی داشته و مدیریت دانشگاه در تامین مالی برای خرید اقلام دارویی درمان بیماران کرونایی در مضیقه بسر می برد.
وی تصریح کرد: پایین بودن آمار مرگ و میر ناشی از کرونا با توجه به آمار بالای مبتلایان نسبت به دیگر استان ها ناشی از تلاش های شبانه روزی دانشگاه علوم پزشکی استان در تامین اقلام دارویی مورد نیاز بیماران کرونایی و زحمات کادر ایثارگر درمان وهمراهی مردم بوده است و برای جلوگیری از هرگونه کمبود دارویی از بنگاه های اقتصادی مستقر در استان و خیران انتظار است با توجه به محدودیت منابع به یاری دانشگاه علوم پزشکی استان بیایند.