پل تقاطع غیرهمسطح قدس بندرعباس به بهره برداری رسید

پل تقاطع غیرهمسطح قدس در بندرعباس با حضور استاندار هرمزگان و شماری از مسئولان به بهره برداری رسید.

به گزارش تیلا نیوز، شهردار بندرعباس در حاشیه بهره برداری از این پل گفت: پل تقاطع غیرهمسطح قدس با هدف تسهیل در عبور و مرور و کاهش هزینه و زمان سفر ساخته شده است و تقاطع بلوار شهید حقانی را به بلوار شهدا متصل می‌کند.

مهدی نوبانی افزود: تقاطع غیرهمسطح قدس با اعتباری بیش از ۷۵میلیارد تومان، به طول حدود ۴۰۰متر و عرض ۸متر و نیم برای هر مسیر عبوری است که ساخت آن از اواخر سال۱۳۹۷ آغاز شده بود.

وی اظهار کرد: عواملی مانند معارضان شهری، شرایط مالی حاکم بر جامعه و شرایط ویژه کرونا باعث تأخیر در بهره‌برداری این طرح شده بود که با پیگیری و تلاش مستمر این تقاطع به بهره‌برداری رسید.

همچنین استاندار هرمزگان هم در این مراسم از تلاش‌های مجموعه شهرداری و دیگر عوامل موثر در ساخت این پل گفت: در موضوع توسعه و پیشرفت باید به بندرعباس بصورت ویژه توجه کرد چراکه بندرعباس آخرین سد برای جلوگیری از خروج نخبگان است و باید یک بندرعباس زیبا و پیشرفته بسازیم.

مهدی دوستی بر توجه جدی به برخی مناطق بندرعباس همچون شهرک پیامبر اعظم (ص) تاکید کرد و افزود: این شهرک نزدیک به صد هزار نفر را در خود جای داده است و بسته ویژه‌ای برای توسعه این منطقه در نظر گرفته ایم.

وی سنددار کردن محلات دارای بافت فرسوده را مهم عنوان کرد و گفت: در این خصوص در محلاتی که دارای مالک خصوصی هستند گرچه محدودیت‌هایی برای سنددار کردن خانه‌های مردم وجود داشت، اما مقرر شده است زمین این مناطق از مالک شخصی خریداری شود و در مرحله بعد سند آن به مردم محله واگذار شود.

به گفته استاندار هرمزگان برای این منظور با رایزنی‌های انجام شده با راه و شهرسازی، قرار است ۳۵۰هکتار زمین در اختیار استان قرار بگیرد و با اعطای این زمین‌ها به مالکان خصوصی محلات دارای بافت فرسوده، سند زمین این محلات به دولت و در مرحله بعد به مردم محلات واگذار شود.

دوستی ابراز امیدواری کرد این طرح تا قبل از عید امسال نهایی و اجرا شود.

در ادامه نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم بر لزوم ایجاد و حفظ فضای آرام در شهرداری بندرعباس تاکید کرد و گفت: بندرعباس برای همه مسئولان کشوری دارای توجه است و هر حرکتی در بندرعباس در سطح کشور مهم است.

احمد مرادی افزود: تلاش نمایندگان مجلس کمک به شهردار و مجموعه شهرداری است و انتظار داریم اعضای شواری شهر بندرعباس هم برای ارائه آسان خدمات به مردم به شهردار کمک کنند.

وی گفت: تحقق بودجه دوهزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری بندرعباس نیازمند تلاش فراوان است و مردم باید از منافع بودجه شهرداری منتفع شوند.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی از شهردار خواست در صورت ارائه تقویم زمان بندی شده، ضمن برداشتن تشریفات زائد با همه تلاش طرح را در زمان تعیین شده به سرانجام برساند.