پنج هزار کیلومتر از رودخانه‌های هرمزگان نزدیک مراکز جمعیتی است

استاندار هرمزگان با بیان اینکه پنج هزار کیلومتر از رودخانه‌های این استان نزدیک مراکز جمعیتی است، گفت: بیش از ۲۰ هزار کیلومتر رودخانه در هرمزگان وجود دارد که عملیات ساماندهی آن‌ها در حال اجرا است.

به گزارش تیلا نیوز، مهدی دوستی در گفت و گو با ایرنا افزود: تاکنون ۱۷ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مطالعات ساماندهی وضعیت رودخانه‌های هرمزگان اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: با توجه به تجربه بارندگی‌های سال‌های اخیر خصوصا بارش‌های سنگین سال گذشته که موجب بروز خسارت در بخش‌های مختلف حوزه کشاورزی شد، موضوع ساماندهی رودخانه‌های فصلی استان با جدیت در حال پیگیری است.

استاندار هرمزگان بیان کرد: براساس اولویت‌بندی‌هایی که انجام شده، از آبان ماه امسال ۱۳ طرح در بخش ساماندهی و لایروبی رودخانه‌های هرمزگان در حال اجرا است.

وی با تاکید بر بهره‌گیری از امکانات معطل دولتی در راستای خدمت‌رسانی به عموم مردم، تصریح کرد: با تعمیر ماشین آلات سنگین راهداری از سال گذشته لایروبی رودخانه های فصلی و مسیل‌ها در نقاط پرخطر استان آغاز شده است.

استاندار هرمزگان ضمن تاکید بر لزوم تخصیص منابع برای تکمیل طرح‎های سد سازی خصوصا سد بستک، گفت: مقرر شده ۴۵ میلیارد تومان از محل اولویت‌های تنش آبی آبفای کشور برای پیشرفت این طرح تامین شود.

وی ادامه داد: برای تکمیل این سد که نقش مهمی در تامین آب حوزه شهرستان بستک خواهد داشت اعتباری از محل اعتبارات نفت و اعتبارات در اختیار استاندار تخصیص یافته اما همچنان نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه‌ ملی بود تا با سرعت بیشتری تکمیل شود.

دوستی آبرسانی به مناطق دارای تنش آبی را یکی از اولویت‌های اساسیِ هرمزگان عنوان کرد و گفت: با عزم راسخی که دولت سیزدهم برای رفع دغدغه‌های مردم دارد بنا داریم اقدامات موثری در حوزه آب و آبفای این استان برداریم تا پس از سال‌ها، بخش قابل توجهی از مشکلات آبی هرمزگان مرتفع شود.

وی با اشاره به روند پیشرفت طرح های حوزه آبرسانی هرمزگان بیان کرد: طرح های متعدد آبرسانی به مرحله اجرایی درآمده است که تکمیل آن‌ها نیازمند تخصیص منابع و بودجه ملی است که به طور جدی پیگیر جذب اعتبارات مناسب هستیم.