کارتخوان‌های فاقد سابقه مالیاتی از سوی بانک مرکزی محدود می‌شوند

معاون درآمدهای سازمان امور مالیاتی کشور گفت: با همکاری مشترک سازمان امور مالیاتی و بانک مرکزی، کارتخوان‌های فاقد سابقه مالیاتی به تدریج محدود خواهند شد.

به گزارش تیلا نیوز، محمد مسیحی معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور امروز در حاشیه سفر به استان هرمزگان و معارفه رضا آخوندزاده به عنوان مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان اظهار داشت: درباره مالیات واحدهای مسکونی خالی به موجب قانون، وزارت مسکن و شهرسازی متولی شناسایی واحدهای مسکونی خالی است تا سازمان امور مالیاتی در چارچوب مقررات وظیفه وصول و مطالبه مالیات را بر عهده دارد.

وی درباره نگرانی برخی صاحبان واحدها که خالی نبوده اما مشمول مالیات شده‌اند نیز گفت: به مانند دیگر موضوعات مالیاتی، این دسته از مودیان مالیاتی نیز می‌توانند با ثبت اعتراض‌شان در سامانه‌های مالیاتی و ارائه اسناد و مدارک، از ادعایی که دارند دفاع کنند و حتما مدنظر قرار خواهد گرفت.

مسیحی با بیان این که ما در اجرای قانون مالیات واحدهای مسکونی خالی بدنبال این نیستیم که به هر قیمتی مردم را به زحمت بیاندازیم و نگاه وصول درآمد را داشته باشیم، خاطرنشان کرد: این قانون در بطن و ذات خود با هدف تنظیم‌گری و تعادل بخشی به موضوع عرضه و تقاضا در بازار اجاره مسکن است که امیدواریم با شناسایی درست این واحدها در تحقق اهداف این قانون و کمترین زحمت را از این ناحیه برای مردم داشته باشیم.

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور همچنین در پاسخ به سوال فارس درباره این که چه میزان درآمد از این محل پیش بینی شده نیز گفت: هدف اصلی ما در اجرای این قانون، درآمد نیست و بدنبال تعادل بخشی در بازار هستیم تا بازار اجاره مدیریت شود اما برآورد دقیقی از درآمدهای آن بدلیل تازه بودن اجرای آن نداریم.

مسیحی همچنین درباره جلوگیری از فرارهای مالیاتی نیز گفت: آن دسته از مودیانی که به سامانه‌های سازمان مراجعه نکرده و یا سامانه فروشگاهی خود را ثبت نکرده‌اند حتما اطلاعات خود را ثبت کنند تا در ادامه با مشکل مواجه نشوند. آن دسته از کارتخوان‌هایی که سابقه مالیاتی نداشته باشند به تدریج از سوی بانک مرکزی شناسایی و متوقف می‌شوند.