کارشناس اداره هواشناسی هرمزگان: از قرار گیری در حریم رودخانه‌های فصلی خودداری کنید

کارشناس اداره هواشناسی هرمزگان گفت: در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات استان با رشد ابرهای همرفتی، رگبار باران و رعد و برق و افزایش لحظه‌ای باد مورد انتظار است.

به گزارش تیلا نیوز، مجتبی حمزه نژاد در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه طی امروز با تاثیر سامانه فصلی و وزش باد شدید خلیج فارس مواج می شود، افزود: در هفته جاری با تاثیر سامانه فصلی در برخی نقاط استان ناپایداری وضعیت جوی و دریایی پیش بینی می‌شود و دریا در این مدت مواج است.

وی ادامه داد: در روز جاری (شنبه) به تدریج با وزش بادهای جنوب شرقی، سواحل دریای عمان و تنگه‌ی هرمز متلاطم خواهد بود و صبح یکشنبه بویژه در مناطق شرقی تنگه‌ی هرمز، سرعت بادهای جنوب شرقی شدت خواهد یافت و سبب مواج شدن دریا خواهد شد، توصیه می‌شود شناورهای سبک احتیاط‌های لازم معمول دارند.

حمزه نژاد عنوان کرد: در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات استان با رشد ابرهای همرفتی، رگبار باران و رعد و برق و افزایش لحظه‌ای باد مورد انتظار است، توصیه می‌شود از قرار گیری در حریم رودخانه‌های فصلی خودداری شود.

کارشناس اداره هواشناسی هرمزگان با اشاره به اینکه ناپایداری‌های جوی و دریایی تا اواسط هفته جاری در استان تداوم خواهد داشت، اضافه کرد: از لحاظ دمایی از روز یکشنبه در بیشتر نقاط استان کاهش ۱ تا ۲ درجه‌ای دما در طول روز مورد انتظار است.