کارشناس اداره کل هواشناسی استان: احتمال رگبار پراکنده باران در هرمزگان وجود دارد

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: دریا در ساعات بعدازظهر با وزش باد سطحی کمی متلاطم است.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از ایسنا، مجتبی حمزه نژاد، افزود: آسمان استان صاف تا کمی ابری در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات استان با افزایش ابر و احتمال رگبار پراکنده باران پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه در روزهای آغازین سال نو، در استان و مناطق دریایی ناپایداری وضعیت جوی و دریایی پیش بینی می‌شود، تصریح کرد: از ظهر سه شنبه (اول فروردین) تا چهارشنبه (دوم فروردین) به صورت پراکنده در سطح استان رگبار باران و رعد وبرق و افزایش سرعت باد خواهیم داشت.

حمزه نژاد عنوان کرد: دریا از روز سه شنبه (اول فروردین) تا اوایل جمعه (چهارم فروردین) با وزش تند بادهای شدید مواج خواهد شد. شدت باد طی بعدازظهرچهارشنبه قابل ملاحظه و در تنگه هرمز به بیش از ۶۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان اضافه کرد: توصیه می‌شود با توجه به ناایمن بودن شرایط ترددهای دریایی ضمن اجتناب از تردد شناورهای سبک و مسافربری، تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی در بنادر و سواحل استان صورت پذیرد.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: از لحاظ دمایی از روز سه شنبه تا پایان هفته جاری در بیشتر نقاط استان به ویژه مناطق شرقی و شمالی کاهش نسبی دما مورد انتظار است.