سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان:

کاهش ۳.۵ درصدی موارد فوتی قطعی کرونا در هرمزگان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: موارد فوتی قطعی ناشی از کووید نیز ۳.۵ درصد کاهش داشته است.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از ایسنا، دکتر فاطمه نوروزیان صبح امروز (۶ شهریورماه) در جمع خبرنگاران، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ نفر دیگر به جمع جانباختگان کرونا در هرمزگان افزوده شدند و شمار کل جانباختگان این بیماری در استان به دو هزار و ۱۲۶ نفر رسید.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه با بستری شدن ۲۰۲ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار کل بستری‌ها به ۹۵۱ نفر رسید، اظهار کرد: اکنون ۱۴۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۲۹ نفر از آن‌ها وخیم است.

نوروزیان با اشاره به کاهش ۳۲ درصدی بستری‌ها نسبت به هفته گذشته، عنوان کرد: موارد انجام تست و غربالگری نسبت به هفته گذشته ۲۲ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه موارد مثبت شناسایی ۳۱ درصد کاهش داشته است، اظهار کرد: درصد مثبت شدن تست‌ها نیز ۴ درصد نسبت به هفته گذشته کاهش داشته است که نشانه خوبی برای کاهش گردش ویروس در جامعه است.

نوروزیان با اشاره به اینکه موارد فوتی قطعی ناشی از کووید نیز ۳.۵ درصد کاهش داشته است، تصریح کرد: مردم یا رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از دوباره اوج گرفتن کرونا جلوگیری کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد: این هفته در همه استان موارد بستری و مثبت در همه شهرستانهای استان روند کاهشی داشته است.