کردستان رتبه نخست تولید طلا در کشور را دارد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: کردستان در زمینه تولید طلا رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده و همچنین در زمینه ذخیره طلا رتبه دوم کشوری را دارد.

به گزارش تیلا نیوز و به نقل از ایسنا، بختیار خلیقی، امروز در کارگروه تعامل ستادی کاهش مشکلات اکتشافی و معدنی صنعت، معدن و تجارت و محیط زیست، اظهار کرد: ۵۰ درصد طلای ایران در زرکوه تولید می‌شود و این نشان از ظرفیت‌های ویژه استان در حوزه معدن است.

وی با اشاره به این مطلب که کردستان در خصوص سنگ آهن رتبه پنجم کشوری را دارد، افزود: در حال حاضر در استان ۳۵۶ واحد معدنی و ۱۸ گونه ماده معدنی داریم.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: ماده‌های معدنی استان شامل پلی متال،آهن، طلا، بارید،‌ پژوزولان، پوکه، سیلیس، تراورتن، فلدسپات، گرانیت، منگنز، مرمریت، مرمر و سایر موارد معدنی است و این امر بیانگر آن است که کردستان پتانسیل خوبی برای امر سرمایه گذاری در حوزه معدن است.

خلیقی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: جلسه امروز برای تعامل بیشتر بین حفاظت محیط زیست و مجموعه صنعت، معدن و تجارت در حوزه معدن است و انتظار می‌رود خروجی این جلسه مایه خیر و برکت برای استان باشد.

وی افزود: تعامل بین محیط زیست و معدن منجر به ارائه راهکارهای مناسبی می‌شود تا هم معدن استان سرمایه‌گذار جذب کند و هم محیط زیست دچار کمترین آسیب شود.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: استفاده بیش از پیش ظرفیت‌های معدنی استان نیازمند تعامل و هم فکری با محیط زیست است.