سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

کرونای دلتا در سراسر هرمزگان پراکنده شده است/ واکسیناسیون ۲۰۶ هزار هرمزگانی علیه کرونا

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با اشاره به اینکه ویروس کرونای دلتا در سراسر شهرها و روستاهای هرمزگان پراکنده شده است، گفت: تاکنون بیش از ۲۰۶ هزار نفر در استان هرمزگان علیه بیماری کرونا واکسینه شده اند.

به گزارش تیلا نیوز، دکتر فاطمه نوروزیان، افزود: با جان باختن ۱۳ نفر دیگر از بیماران مبتلا به کرونا در هرمزگان، شمار کل جان باختگان این بیماری در استان به هزار و ۵۸۳ نفر رسید.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان روز گذشته ۱۸۴بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شدند و اکنون در مجموع ۹۶۳نفر در بیمارستان‌های استان تحت مراقبتند، اظهار کرد: از مجموع بستری ها، ۱۱۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۲۵نفر از آنها وخیم است.

نوروزیان اضافه کرد: ویروس کرونای دلتا در سراسر شهرها و روستاهای هرمزگان پراکنده شده است و در صورت رعایت نشدن شیوه نامه‌های بهداشتی، بزودی این ویروس، ویروس غالب در استان خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه افراد بالای ۵۰ سال هرمزگانی که از مرکز جامع سلامت پیامک تزریق واکسن دریافت کرده اند می‌توانند به مراکز تجمیعی مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: این افراد قبلاً در مراکز جامع سلامت پرونده پزشکی تشکیل داده بودند.

این مقام مسئول با بیان اینکه افرادی هم که پرونده پزشکی ندارند با مراجعه حضوری به نزدیکترین مرکز جامع سلامت محل زندگی خود در سامانه سیب نام نویسی کنند، تصریح کرد: اکنون ۸۵ درصد افراد بالای ۵۰ سال هرمزگانی در سامانه سیب نام نویسی کرده اند که از طریق پیامک زمان و مکان واکسیناسیون به آن‌ها اعلام می‌شود.

نوروزیان با اشاره به اینکه واکسیناسیون گروه‌های سنی بالاتر هم به شرط نام نویسی در سامانه سلامت در استان هرمزگان ادامه دارد، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۲۰۶ هزار نفر در استان هرمزگان علیه بیماری کرونا واکسینه شده اند.