کرونا جان ۶ هرمزگانی را گرفت/ ۵۰ ساله‌ها منتظر پیامک واکسن باشند

ابتدا افرادی که پرونده الکترونیک سلامت در مراکز جامع سلامت دارند در اولویت دعوت برای واکسیناسیون قرار گرفته اند و به تدریج همه افراد بالای ۵۰ سال تا چند روز آینده واکسن دریافت می‌کنند.

امروز ۲۶ تیر ماه با جان باختن ۶ نفر دیگر از بیماران مبتلا به کرونا در هرمزگان، شمار کل جان باختگان این بیماری در استان به هزار و ۵۵۰ نفر رسید.

به گزارش تیلا نیوز، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در ارتباط زنده اینترنتی با خبر ساعت۲۰ شبکه خلیج فارس گفت: جان باختگان ۴ خانم و دو آقا در بازه سنی ۴۱ تا ۸۹ سال از بندرعباس، بستک، میناب و قشم بودند.

دکتر فاطمه نوروزیان افزود: امروز نیز ۱۲۸ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شدند و اکنون در مجموع ۸۸۷نفر در بیمارستان‌های استان تحت مراقبتند.

وی گفت: از مجموع بستری ها، ۱۰۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۱۴نفر از آن‌ها وخیم است.

وی درباره نرسیدن پیامک نوبت تزریق واکسن برای شماری از افراد بالای ۵۰ سال دراستان گفت: شمار افراد بالای ۵۰ سال در استان بیشتر از افراد بالای ۶۰ سال از و به همین علت تا نوبت به همه افراد برسد چند روزی طور می‌کشد.

وی گفت: ابتدا افرادی که پرونده الکترونیک سلامت در مراکز جامع سلامت دارند در اولویت دعوت برای واکسیناسیون قرار گرفته اند و به تدریج همه افراد بالای ۵۰ سال تا چند روز آینده واکسن دریافت می‌کنند.

نوروزیان افزود: تا کنون بیش از ۲۵ هزار نفر از افراد ۵۰ تا ۶۰ سال واکسینه شده اند.