/وضعیت هرمزگان بغرنج‌تر از قبل/

کرونا مشکلات درمانی هرمزگان را هویدا کرد/از کمبود دارو تا آگهی جذب پرستار

این روزها هرمزگان در زمره استان های صدرنشین از حیث موارد مثبت و تعداد قربانیان کرونا در سطح کشور قرار داد اما موضوعی که بیش از پیش کمبودش در این برهه حساس تاریخی به چشم می آید، کمبود پرستار است.

به گزارش تیلا نیوز، خبرگزاری ایسنا در خصوص مشکلات بهداشتی، درمانی و برخی کمبودها در استان نوشت: هرمزگان که سال ها از امکانات زیر ساخت درمانی در زمره استان های محروم کشور بوده و همچنان با وجود اضافه کردن تخت های بیمارستانی پس از شیوع کرونا، در مرزه استان های قعرنشین و فاصله دار با میانگین کشوری در دارا بودن تخت بیمارستانی قرار دارد.

طبق گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان، روز گذشته ۱۲ نفر دیگر از بیماران مبتلا به کرونا در هرمزگان جان باختند و با این آمار، شمار کل جان باختگان این بیماری در استان به ۱۷۱۹ نفر رسید.

دکتر حسین فرشیدی با بیان اینکه با بستری شدن ۳۰۰ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار کل بستری‌ها به هزار و ۱۶۲ نفر رسید؛ اظهار کرد: از مجموع بستری ها، ۱۲۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۳۲ نفر از آن‌ها وخیم است.

وی بیان کرد: با توجه به شیوع گسترده کرونا برخی داروهای کرونایی کمبود است و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برای رفع این مشکل از طریق وزارتخانه درحال پیگیری است.

از طرفی به دنبال کمبود شدید پرستار در بیمارستان های سطح استان هرمزگان از شب گذشته در فضای مجازی آگهی برای جذب پرستار از سوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان منتشر و دست به دست می شود. در متن این آگهی آمده است:

” بدینوسیله به استحضار میرساند دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان هرمزگان از تمامی پرستاران تلاشگر ( اعم از فارغ التحصیلان جدید، شاغلین و بازنشستگان رشته پرستاری) سراسر کشور به منظور خدمت رسانی به بیماران در بخش های کرونا با شرایط و مزایای ویژه دعوت به همکاری می کند و داوطلبین می توانند در صورت تمایل با شماره موبایل ۰۹۳۹۴۷۱۷۵۰۶ تماس بگیرند.

شرایط ویژه جذب پرستار نیز شامل پرداخت حق الزحمه به صورت ساعتی (به ازای هر ساعت ۵۰/۰۰۰ تومان)، تامین محل اسکان و استراحت در هتل، تامین غذا و میان وعده در سه وعده، تامین سرویس ایاب و ذهاب در سطح شهر تا محل کار و تامین و پرداخت هزینه بلیط رفت و برگشت به شهرستان محل اقامت است.

به گزارش ایسنا، حال باید دید با این مشکلات که نشان دهنده کمبود و مشکلات زیرساختی تاریخی در بخش درمان هرمزگان دارد، چه آینده ای را می توان برای کنترل شیوع کرونایی تصور کرد که این روزها با سرعت در هرمزگان می تازد.