کسب رتبه دومی آموزش و پرورش هرمزگان در ارزیابی کشوری

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: آموزش و پرورش هرمزگان بر اساس ارزیابی وزارت آموزش و پروش، مقام دوم کشور را کسب کرده است.

به گزارش تیلا نیوز، محمد قویدل در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: یکی از اولویت‌های آموزش و پرورش توسعه عدالت آموزشی در مناطق کمتر برخوردار استان است.

وی با اشاره به اینکه بخش‌هایی از استان همچون مناطق سخت گذر نیازمند توجه بیشتر است، گفت: در برنامه آموزش و پرورش به این موضوع توجه جدی شده است و حضور وزیر آموزش و پرورش در مناطق سخت گذر استان همچون منطقه جانوری جاسک نشان از این جدیت دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان افزود: با تلاش‌های صورت گرفته موفق شدیم مجوز تاسیس بیست و سومین منطقه آموزشی استان را اخذ کنیم و این مجوز در کل کشور تنها به سه استان داده شده است.

قویدل گفت: توسعه آموزش‌های فنی و مهارتی دیگر حوزه مورد توجه آموزش و پرورش هرمزگان است و برای این کار تأسیس هنرستان‌هایی در جوار فولاد و پالایشگاه و برخی حوزه‌های دیگر در دستور کار است.

وی افزود: برای همین منظور اکنون هنرستان بهیاری و هنرستان تربیت بدنی در میناب راه اندازی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: در تلاشیم در غرب استان نیز هنرستان تربیت بدنی تأسیس کنیم.

به گفته قویدل، در هنرستان جوار پالایشگاه نفت بندرعباس، ۳ و نیم میلیارد تومان تجهیزات با کمک پالایشگاه نفت خریداری شده است.

وی افزود: اکنون شاخص سهم دانش آموزان کشور در حوزه فنی و کاردانش ۳۹ درصد است، ولی در هرمزگان توانسته ایم این شاخص را به ۴۶ درصد برسانیم که اکنون استان هرمزگان در این حوزه سومین استان کشور است.

وی استفاده از ظرفیت‌های معطل مانده قبلی را از دیگر اقدامات آموزش و پرورش هرمزگان دانست و افزود: این ظرفیت‌ها در سال‌های قبلی از دسترس خارج بود.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: در حوزه اماکن ورزشی وضعیت هرمزگان مناسب و بالاتر از میانگین کشوری است که با اجرای طرح شهید سلیمانی، این سرانه ۲ دهم درصد افزایش یافته است.

قویدل افزود: تنها استخر دانش آموزی بندرعباس هم که بدون استفاده بود با هزینه سه میلیارد تومانی به مدار استفاده برگشت.

وی گفت: تنها سالن سینمایی دانش آموزان استان نیز که از ۱۵ سال قبل تعمیر نشده و ۵ سال بدون استفاده بود با هزینه یک میلیارد و پانصد میلیارد تومان برای استفاده دانش آموزان آماده شد.

وی راه اندازی اماکن رفاهی برای فرهنگیان استان را از اولویت‌های آموزش و پرورش دانست و افزود: تجهیز درمانگاه فرهنگیان استان در بندرعباس برای ۲۸ هزار فرهنگی سراسر استان از دیگر اقدامات آموزش و پرورش است که با ۸ میلیارد اعتبار به بخش‌های مختلف تجهیز و راه اندازی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: باشگاه‌های فرهنگیان استان نیز کاملاً بهسازی و تعمیر شد.

قویدل افزود: اردوگاه دانش آموزی در سرخون بندرعباس نیز به عنوان تنها اردوگاه استان در ۵ سال اخیر بدون استفاده بود که با رفع مشکلات قبلی و تعمیراتی که هم اکنون نیز در حال اجراست، با ۳۰ هکتار مساحت در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است و خوابگاه نیمه تمام آن نیز با تامین اعتبار سازمان برنامه و بودجه آماده سازی می‌شود.

وی تجهیز مدارس به امکانات مختلف را از دیگر اقدامات آموزش و پرورش هرمزگان برشمرد و گفت: در یکسال اخیر کاروان تجهیزات ورزشی و بهداشتی با اعتبار ۴ میلیارد تومان به مدارس استان ارسال شد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان افزود: تجهیزات بهداشتی برای مدارس شبانه روزی استان نیز برای استفاده ۱۴ هزار دانش آموز و ۲ میلیارد تومان هم تجهیزات ورزشی برای این مدارس ارسال شد.

قویدل، استفاده از ظرفیت‌های ملی در سطح استان و افزایش حضور مسئولان ارشد آموزش و پرورش در استان را بی سابقه دانست و گفت: این حضور‌ها ثمرات زیادی به دنبال داشته است.

وی افزود: با حضور معاون وزیر ورزش و مسئولان آموزش و پرورش، طرح دختران آفتاب ایران در قلعه قاضی اجرا شد که یک میلیارد تومان تجهیزات ورزشی در مدرسه علامه حلی قلعه قاضی نصب شد و این اقدام ثمره حضور مسئولان ارشد در هرمزگان است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان افزود: در حوزه تجهیز هنرستان‌ها هم در یکسال اخیر ۵ کاروان تجهیزات با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف به هنرستان‌ها ارسال شد.

قویدل گفت: استان هرمزگان در سومین دوره مسابقات پژوهش سرای دانش آموزی کشوری جایگاه ششم را کسب کرد که با توجه به حضور استان‌های پیشرو و تراز ملی، عنوان ششمی هرمزگان در این مسابقات نشان از موفقیتی بزرگ است.

وی به بهبود نمرات نهایی دانش آموزان هرمزگانی هم اشاره کرد و افزود: در حوزه امتحانات نهایی در خرداد ۱۴۰۱ موفق شدیم در جایگاه ۱۴ کشور قرار بگیریم درحالیکه در سال‌های قبل جزو آخرین استان‌ها بودیم.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان افزود: با توجه به اینکه امسال در کنکور ۱۴۰۲ تاثیر معدل ۴۰ درصد است، افزایش نمرات نهایی دانش آموزان هرمزگانی باعث افزایش قبولی آن‌ها در کنکور می‌شود.

قویدل گفت: با توجه به سیاست دولت در استفاده از ظرفیت گروه‌های مردمی و جهادی، امسال با کمک این گروه ها، ۲۰۰ واحد آموزشی را در استان بهسازی و تعمیر کردیم.

رئیس فدراسیون فوتبال دانش آموزی کشور هم در این نشست گفت: استان هرمزگان به مناسبت دهه فجر میزبان مسابقات دانش آموزی سراسر کشور است.

حسین بابویی افزود: به مسابقات ورزشی دانش آموزان صرفاً به صورت ورزشی نگاه نمی‌کنیم بلکه این مسابقات موضوع چند بعدی است و اثرات بسیار مثبتی در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی نیز دارد.

وی گفت: استعداد دانش آموزان در این مسابقات شکوفا می‌شود و علاوه بر پر شدن اوقات فراغت آن ها، باعث جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

رئیس فدراسیون فوتبال دانش آموزی کشور افزود: هرمزگان از نظر نیروی انسانی و مربیان ورزشی استانی قوی است و این استان در مسابقات فوتسال دانش آموزی کشوری مقام قهرمانی را کسب کرد و دو نفر از اعضای این تیم به تیم ملی فوتسال جوانان کشور دعوت شدند.

بابویی گفت: نزدیک به دو هزار دانش آموز و عوامل اجرایی در رشته‌های فوتبال و دو و میدانی از سراسر کشور به هرمزگان آمدند و مدیریت این جمعیت و فراهم کردن امکانات مورد نیاز آن‌ها بسیار کار دشواری است که استان هرمزگان در این حوزه بسیار موفق عمل کرد.

وی افزود: از میان دانش آموزان شرکت کننده در مسابقات دو و میدانی که در بندرعباس برگزار می‌شود اعضای تیم ملی انتخاب می‌شوند و در مسابقات ترکیه شرکت می‌کنند.