مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران؛

کشتی‌سازی ایزوایکو توان تعمیر شناورهای با ظرفیت بالای ۳۵ هزار تُن را دارد

مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) با اشاره به اینکه مجتمع ایزوایکو تنها شرکت فعال در بخش کشتی‌سازی است ، گفت : شناورهایی که ظرفیت ۳۵ هزار تُن به بالا هستند ، تنها در این مجتمع می‌توانند تحت تعمیر قرار بگیرند و ورود و خروج داشته باشند.

به گزارش تیلا نیوز، سلمان ضربی افزود : شناورهایی هم که با ظرفیت میانی به بالا بوده و از آبخور ۶ تا هفت متر برخوردار هستند نیز تنها جایی که می‌توانند پذیرا باشند در ایزوایکو است.

وی بیان داشت : امروز در کشور هیچ قطعه‌ای از کشتی نیست که در واقع در داخل قابل تعمیر نباشد و شناورهایی که به ما مراجعه می‌کنند ، تمامی تجهیزاتشان دراین مکان تعمیر می‌شود که در ۲ سال گذشته ۸۱ فروند شناور در یارد مجتمع ایزوایکو تحت تعمیر قرار گرفت.

مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران اظهارداشت: در گذشته‌های نه چندان دور بیشتر تعمیر شناورها در مجتمع ایزوایکو در کار بدنه و رنگ و سندبلاست بدنه فلزی و فولادی فعالیت داشت ولی امروز در همه بخش‌های کشتی همچون رنگ و سندبلاست بدنه، تعویض ورق، تعویض لوله‌ها، تعمیر شفت و پروانه، خزه تراشی، ضخامت سنجی، اورهال سامانه رانش، انجام کارهای دکوراسیون، اورهال پمپ‌ها و ژنراتور و موتور اصلی که قلب کشتی بوده را تعمیر کند.

ضربی با اشاره به اینکه ایزوایکو به عنوان یک شرکت واحد فعالیت دارد، ادامه داد: این مجتمع تاکنون توانسته است در بخش تعمیر شناورها، توان و دانش خود را ارتقا داده و تعمیرات تخصصی هرگونه شناور را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت انجام دهد.

وی یادآور شد : در داخل کشور تقریبا به جرات می توان گفت که تا ۹۰ درصد نیازهای خدماتی کشتی‌ها قابل تعمیر است و در حال حاضر این خدمات در اختیارشان قرار می‌گیرد.

مدیرعامل مجتمع کشتی سازی ایزوایکو ابراز داشت : مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران به‌دنبال این است که سبد مشتری‌هایش را گسترش دهد و یکی از مزیت‌های این مجتمع در دوره جدید جذب مشتری‌های بخش خصوصی و مشتری‌های برون مرزی است.

شرکت مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در سال ۱۳۵۲ به منظور جذب بخش بزرگی از بازار تعمیرات و ساخت شناور در ۳۷ کیلومتری غرب بندرعباس احداث شد.

این مجتمع ، یک منطقه صنعتی اقتصادی معتبر و شناخته شده است که مجموعه‌های صنعتی و مدرن به ویژه مرتبط با کشتی‌سازی و صنایع وابسته به آن را در خود جای داده است.

ایزوایکو تلاش می‌کند در افق ایران ۱۴۰۴، مجتمعی سرآمد و الگو در صنایع کشتی‌سازی، سکوسازی و ترمینال‌های نفتی و معدنی در منطقه خلیج فارس باشد.