کیفیت سوخت تولیدی در پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس ۲۰ برابر استاندارد جهانی است

مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس گفت: ۴۰درصد بنزین تولیدی در کشور با کیفیت یورو ۵ در شرکت نفت ستاره خلیج فارس تولید می شود و کیفیت سوخت تولیدی در نفت ستاره، ۲۰ برابر بالاتر از کیفیت استاندارد جهانی است.

به گزارش تیلا نیوز، علیرضا جعفرپور پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته محیط زیست که به ابتکار اداره کل محیط زیست هرمزگان و به میزبانی پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس برگزار شد، عنوان کرد: پالایشگاه نفت ستاره بهترین سوخت بنزین دنیا را تولید می‌کند به طوری که آنچه در این پالایشگاه با عنوان بنزین یورو ۵ عرضه می‌شود، ۲۰ برابر از استانداردهای جهانی فراتر است و کیفیت بالاتری دارد.

وی نقش کیفیت سوخت در حفظ محیط زیست را بسیار مهم ارزیابی و بیان داشت: همپای با افزایش کیفیت سوخت در پالایشگاه‌ها، باید گام‌های همتراز دیگری نیز در کاهش میزان مصرف و ارتقای کیفیت خودروها صورت گیرد تا با رعایت عمومی، هم از میزان سرسام‌آور مصرف در کشور کاسته و نیز محیط زیست مورد صیانت قرار گیرد.

به گفته مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس، حفظ محیط زیست یک امر مردم محور و مردم پایه است و همه ما باید نسبت به صیانت از محیط زیست پیرامون خودمان که به آیندگان نیز تعلق دارد، کوشا باشیم.

جعفرپور همچنین از آمادگی نفت ستاره خلیج فارس برای پذیرش ایده‌های مفید در زمینه حفظ محیط زیست نیز خبر داد و اظهار داشت: به عنوان مسئول خود را ملزم به رعایت اصول محیط زیستی می دانم و هیچ چیز به اندازه پرواز یک پرنده، پوشش های گیاهی مناسب و هوای پاک مرا خوشحال نمی کند.

وی تجهیز دودکش‌های پالایشگاه به امکانات سنجش برخط و نیز کنترل ملاحظات زیست‌محیطی مربوط به پساب آبشیرین‌کن پالایشگاه (حدود ۴۰ هزار مترمکعب بر ساعت) را از دو اقدام مهم زیست محیطی در حال انجام در پالایشگاه برشمرد و تصریح کرد:

مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس همچنین سهم پالایشگاه نفت ستاره از سبد سوختی کشور را حدود ۴۰ درصد عنوان کرد.

جعفرپور در بخش دیگری ازاظهاراتش همچنین به کشت ۱۰۰ هزار اصله نهال در قالب نهال‌های حرا ودیگر نهال‌های سازگار با اقلیم جنوب کشور اشاره و گفت: امروز پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس حامی زیست‌گاه گنو نیز هست و اقدامات مهمی را در همکاری با محیط زیست در این منطقه انجام داده است.