یوسف نوری: ۵۰ هزار نفر در آموزش و پرورش استخدام می‌شوند/ زمان آزمون به‌زودی اعلام می‌شود

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بیش از ۵۰ هزار نفر در آموزش و پرورش استخدام می‌شوند، گفت: اگر شرایط مساعد باشد و بتوانیم امنیت آزمون را برگزار کنیم، قبل از سال جدید، آزمون استخدامی را برگزار خواهیم کرد.

فارس: وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بیش از ۵۰ هزار نفر در آموزش و پرورش استخدام می‌شوند، گفت: اگر شرایط مساعد باشد و بتوانیم امنیت آزمون را برگزار کنیم، قبل از سال جدید، آزمون استخدامی را برگزار خواهیم کرد.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در خصوص زمان آزمون استخدامی این وزارتخانه، اظهار کرد: پیشنهاد ما برگزاری آزمون استخدامی در اسفند امسال بود، اما سازمان سنجش به دلیل برگزاری آزمون‌های متعدد، ثبت‌نام کنکور، و برگزاری کنکور دکتری، ظرفیت خالی نداشت.

وی ادامه داد: سازمان سنجش مرکز معتبری برای برگزاری آزمون استخدامی است و بیم این را داریم که اگر بخش دیگری این آزمون را برگزار کند، بعدا مشکلاتی پیش آید.

* افزایش ظرفیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش

نوری از رایزنی‌ها در زمینه برگزاری آزمون استخدامی با جهاد دانشگاهی خبر داد و گفت: احتمالا کار مشترک بین سازمان سنجش، جهاد دانشگاهی و آموزش و پرورش خواهیم داشت و اگر شرایط مساعد باشد و بتوانیم امنیت آزمون را برگزار کنیم، قبل از سال جدید، آزمون استخدامی را برگزار می‌کنیم. در هر حال به‌زودی در این زمینه اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

وی در خصوص تعداد افرادی که در آزمون استخدامی پذیرفته می‌شوند، گفت: مجوز جذب ۳۴ هزار و ۸۰۰ نفر را گرفتیم و پیگیری کردیم تا مجوز جذب ۱۵ هزار نفر دیگر را نیز بگیریم و در مجموع بیش از ۵۰ هزار نفر در آموزش و پرورش استخدام می‌شوند.

سعید عسگری سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش چندی پیش درباره پیگیری‌های این وزارتخانه برای تأمین نیروی انسانی، اظهار کرد: مجوز استخدام ۳۴ هزار و ۷۳۱ نفر در آموزش و پرورش اخذ شده است.