مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان عنوان کرد؛

۱۴ سورتی پرواز امدادی بالگرد هلال احمر به مناطق سیل زده انجام شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: عملیات امداد هوایی با انجام ۱۴ سورتی پرواز در مناطق سخت گذر سیل زده این استان توسط بالگرد این جمعیت انجام شده است.

به گزارش تیلا نیوز، مختار سلحشور روز شنبه در این خصوص افزود: این پروازها برای انتقال اقلام امدادی شامل انتقال آرد، آذوقه و سایر اقلام برای رسانده به اهالی روستاهای در محاصره سیلاب انجام شده است، امدادرسانی به مناطق سیل زده توسط نیروهای هلال احمر تا بازگشت آرامش به منطقه تداوم می‌یابد.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان، مجموع بارش‌های سامانه بارشی اخیر تا ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه ۲۹ دی ماه در شهرستان رودان ۲۱۶ و هشت دهم میلیمتر، میناب ۱۴۷ و چهار دهم میلیمتر، بستک ۱۲۷ و هشت دهم میلی متر و حاجی آباد ۱۲۳ و هفت دهم میلیمتر بوده که این شهرستان‌ها بیشترین میزان بارش را داشته اند.

همچنین میزان بارش در ایستگاه های بارانسنجی بندرعباس ۱۲۱ و چهار دهم میلیمتر، پارسیان (گاوبندی) ۱۱۱ و سه دهم میلیمتر، سیریک ۹۱ و هفت میلیمتر، بشاگرد ۵۲ و ۲ دهم میلیمتر، قشم دریای ۴۹ و پنج دهم میلیمتر، لاوان ۴۸ و سه دهم میلی متر، خمیر ۳۶ و یک دهم میلیمتر، بندرلنگه ۳۵ و ۶ دهم میلیمتر، قشم فرودگاهی ۳۵ و پنج دهم میلیمتر، کیش ۲۳ و ۹ دهم میلیمتر، جاسک چهار و چهار دهم میلیمتر، سیری چهار و چهار دهم میلیمتر و ابوموسی سه و ۹ دهم میلیمتر بوده است.

بنابر اعلام کیانوش عارفی، معاون هواشناسی هرمزگان بادی که هم اکنون در هرمزگان و مناطق دریایی می‌وزد شرایط را به احتمال فراوان برای ورود سامانه بارشی بعدی آماده می‌کند.