با حضور معاون رییس جمهور؛

۱۵ طرح و زیرساخت گردشگری به صورت همزمان در هرمزگان افتتاح شد

۱۵ طرح و زیرساخت گردشگری هرمزگان در سومین روز از هفته دولت با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست و استاندار هرمزگان به صورت ویدئوکنفراس افتتاح و مورد بهره‌برداری قرارگرفت.

به گزارش تیلا نیوز، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از این طرح ها گفت: این طرح های گردشگری با هزینه ای افزون بر ۲۶۱ میلیارد تومان در بخش ایجاد زیرساخت های گردشگری و مجتمع های ساحلی و مجتمع های اقامتی به بهره برداری رسید.

سهراب بناوند بیان داشت: بیشترین طرح های گردشگری مربوط به شهرستان‌های بندرعباس با هفت طرح و قشم با ۶ طرح است.

وی بیان داشت: این طرح ها شامل تکمیل و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری روستاهای سرارو و طاهروییه در سیریک، روستاهای سهیلی، سلخ و طبل در جزیره قشم، برق‌رسانی جزیره لارک، راه دسترسی عالی احمدان در بستک، ایجاد چشمه بهداشتی چله بوچیر در پارسیان، سکوی بتی در ساحل جاسک و راه‌اندازی و تجهیز خانه‌های صنایع‌دستی در بندرلنگه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان اظهار داشت: همچنین در این روز مجتمع گردشگری حدیث آواره، مرکز گردشگری ساحلی و دریایی کاوه پاکروان، ایجاد زیرساخت گردشگری چربه مارن فین، احداث بازارچه صنایع دستی جزیره هرمز، مجتمع گردشگری شرکت پدیده دل آرام جنوب، مجتمع گردشگری رضا آتش پرور و هتل چهارستاره مجید میرزا اسماعلی به بهره برداری رسید.

بناوند یادآورشد: ایجاد و تکمیل زیرساخت‌های گردشگری با هزینه ای افزون بر ۶۳ میلیارد ریال و از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲ طرح گردشگری از محل اعتبارات بخش خصوصی شامل مرکز گردشگری ساحلی و دریایی و مجتمع گردشگری در بندرعباس نیز افتتاح شد، ابراز داشت: ۶۲ نفر در طرح بخش گردشگری هرمزگان شامل یک مجتمع گردشگری با مساحت زیربنای سه هزار و ۸۰۰ مترمربع و یک مرکز گردشگری ساحلی و دریایی با مساحت زیربنای ۲ هزار و ۳۰۰ مترمربع این استان مشغول کار شدند.