۱۶۴ حادثه ناشی از کار در هرمزگان در سال ۱۴۰۱

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت:‌ ۲۳۴ فقره حادثه ناشی از کار سال گذشته در این استان که از طریق مراجع مختلف گزارش شده و مورد بررسی قرار گرفت که تعداد ۱۶۴ فقره از این حوادث در سال ۱۴٠۱ رخ‌ داده است.

به گزارش تیلانیوز،‌ مجتبی معین‌وزیری در این خصوص اظهار کرد: ۹ هزار و ۹۴ بازرسی دوره‌ای و موردی به منظور نظارت از کارگاه‌های هرمزگان انجام شده و متخصصان نسبت به برگزاری دوره آموزشی ایمنی اقدام و دادن آموزش به کارکنان را سرلوحه کار خود قرار دهند تا فرهنگ مثبت ایمنی در جامعه ارتقا یابد.

وی در ادامه تصریح کرد: ‌۱۸ بازرس کار کارگاه‌های هرمزگان را مورد بازرسی قرار می‌دهد و اولویت در بازرسی‌ها کارگاه‌های دارای خطر بالا از جمله کارگاه های ساختمانی، تخلیه و بارگیری در بنادر و پالایشگاه‌های نفت و گاز است.

معین‌وزیری افزود: افزون‌بر ۲ هزار و ۵۰۰ بازرسی در سال گذشته از کارگاه‌های پرخطر ساختمانی، نفت و گاز به منظور پیشگیری از وقوع حادثه انجام شده و ۶۸۱ کمیته حفاظت فنی در این استان تشکیل شده که ماهانه نشست‌های کمیته به اداره‌های کار محل ارسال می‌شود.

وی گفت: ۲۲ فقره حادثه منجر به فوت در سال گذشته رخ‌ٰداده که به نسبت مشابه سال قبل ۳۸ درصد کاهش داشته است و حوادث ناشی از کار رخ‌داده هم در سال ۱۴٠۱نیز ۳۴ درصد کاهش داشته است.