۲۲ معدن شن و ماسه در هرمزگان نقره‌داغ شدند

معاون بازرسی نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت،معدن و تجارت استان هرمزگان از تشکیل ۲۲ پرونده برای واحدهای تولیدی شن و ماسه در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، عبدالرضا پیروی منش صبح امروز گفت: طی گزارشات واصله مردمی به سامانه ۱۲۴ مبنی بر گرانفروشی و عدم عرضه شن و ماسه طی گشت مشترک بازرسی ویژه با حضور بازرسان مرکز استان و نماینده تعزیرات حکومتی از واحدهای تولیدی شن و ماسه بصورت نامحسوس بازدید و بازرسی بعمل آمد.

وی افزود: محرز شدن تخلف های گرانفروشی، عدم صدور صورتحساب و امتناع از عرضه کالا منجر به تشکیل پرونده به ارزش 829 میلیون تومانی برای واحدهای تولیدی شن و ماسه در استان هرمزگان شد که این پرونده‌ها جهت سیر مراحل قانونی و صدور حکم نهایی به تعزیرات حکومتی استان ارجاع شد.

به گفته معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت هرمزگان، جهت ثبات امنیت اقتصادی و رونق بازار هیچ تعارفی با هیچ کسی چه متصدی واحد تولیدی، چه واحد اقتصادی و چه واحد صنفی که بخواهد حقوق مصرف کنندگان را رعایت نکرده و به قیمت‌های مصوب استانی و کشوری تمکین نکند، نخواهیم داشت و با قاطعیت برخورد می کنیم.

به گزارش فارس، چند هفته قبل بیش از 30 نفر از مالکان و فعالان معادن شن و ماسه هرمزگان در تجمعی خواستار افزایش قیمت قانونی نرخ شن و ماسه در استان با توجه به افزایش چشمگیر هزینه‌های تولید، بیمه، مالیات، حقوق پرسنل و … شده بودند که هنوز تصمیمی در این مورد گرفته نشده و حالا معاون اداره کل صمت از جریمه میلیونی این واحدها خبر می‌دهد.