۲ روز تا پایان مهلت ثبت کارتخوان‌ها در سامانه مالیاتی

معاون سیاستگذاری وزارت اقتصاد گفت: قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان حلقه‌های مختلف در مبادلات را شفاف و از فشار مضاعف مالیاتی جلوگیری می‌کند.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سبحانیان گفت: زمانی که فرآیند‌های وصول مالیات، غیرشفاف بوده و فرار مالیاتی گسترده وجود دارد، درآمد‌هایی که قرار است طی یکسال وصول شود، بر عهده فعالانی قرار می‌گیرد که فعالیت اقتصادی شفاف انجام می‌دهند؛ بنابراین اگر چتر مالیاتی را گسترده کنیم، درآمد مالیاتی بین آحاد بیشتری از فعالان اقتصادی توزیع می‌شود و بر فعالان شفاف فشار کمتری می‌آید.

به گفته او، این تکلیف قانونی از دولت گذشته بر زمین مانده بود. ما به جهت اهمیت موضوع به صورت هفتگی جلساتی را با وزیر اقتصاد و رئیس سازمان امور مالیاتی برگزار و پیشرفت این پروژه را به صورت هفتگی رصد می‌کنیم. البته این موضوع در سازمان مالیاتی به صورت روزانه مورد پیگیری قرار می‌گیرد، اما به جهت اهمیت موضوع وزیر نیز هفتگی جلسات هفتگی برگزار می‌کنند.

او گفت: باور ما این است که تحول در نظام مالیاتی می‌تواند تحول عظیمی را در نظام اقتصادی کشور ایجاد کند، به تولید کمک کرده و عدالت را نیز در جامعه فراهم کند؛ بنابراین حتما یکی از اولویت‌های وزارت اقتصاد، پیاده سازی پایانه‌ها است و امیدواریم که در ماه‌های ابتدایی سال آینده شاهد باشیم به صورت کامل مستقر شده باشد.

یکی از مواد این قانون، ساماندهی کارتخوان هاست و فعالان اقتصادی تا پایان بهمن برای ساماندهی و اظهار دستگاه و مشخصات خود در سامانه MY.TAX.GOV.IR فرصت دارند.