دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی: ۳۰۰ میلیون یورو اعتبار برای تکمیل پل خلیج فارس قشم مورد نیاز است

دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: ۳۰۰ میلیون یورو اعتبار برای تکمیل پل خلیج فارس قشم هرمزگان مورد نیاز است که با برنامه‌ریزی می‌توان طی سه سال این بودجه را تامین کرد.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از مهر، سعید محمد پیش از ظهر پنجشنبه در جریان چهاردهمین سفر استانی رییس‌جمهور به هرمزگان در قشم اظهارداشت: بودجه تکمیل پل خلیج فارس اگر از محل تهاتر نفت تامین شود، توسط پیمانکار داخلی این طرح تا سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: پیمانکاران خارجی نیز درخواست ساخت این پل را ارائه کرده‌اند که البته هزینه ساخت توسط این پیمانکاران بالاتر از پیمانکار داخلی است بنابراین با تصویب هیات دولت، فعالیت این طرح با استفاده از توان داخلی از سر گرفته می‌شود.

مشاور رئیس جمهور در مناطق آزاد تصریح کرد: تاکنون برای پیشرفت ۱۵ درصدی پل خلیج فارس قشم ۷۰ میلیون یورو هزینه شده است. پایه‌های پل آماده نصب است و در صورت تصویب اجرای طرح در هیات دولت بزودی نصب می‌شود.

محمد گفت: تامین آب آشامیدنی حق طبیعی مردم قشم است که با برنامه ریزی در منطقه آزاد، با خرید تضمینی آب شیرین از شرکت‌های خصوصی این امر محقق می‌شود.

وی افزود: هم‌اینک ۲۰ هزار متر مکعب آب شیرین در قشم تولید می‌شود که با انعقاد قرارداد و تامین بودجه آن در سال ۱۴۰۱ امکان استفاده برای مردم جزیره قشم ممکن می‌شود. منطقه آزاد قشم توانایی اجرای شبکه توزیع آب را در صورت تامین آب دارد.

وی گفت: حل مشکل مالیاتی، بازگشت مزیت‌های مناطق آزاد در استفاده از قانون بخشودگی ۲۰ ساله ضروریست و دریافت مالیات در مناطق آزاد خلاف شرع و قانون است. همچنین دریافت مالیات بر حقوق و سرمایه از افراد باعث مهاجرت متخصصان از مناطق آزاد می‌شود و این امر نیز باید در بودجه دیده شود.

محمد تصریح کرد: در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به دنبال حذف مالیات هستیم چون این امر به فرار سرمایه‌گذاران منجر می‌شود. بخشودگی مالیاتی در همه مناطق آزاد دنیا اعمال و حذف آن در کشور باعث مهاجرت و سرمایه گذاری در کشورهای همسایه می‌شود.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور روز پنجشنبه وارد قشم شد و پس از احترام به شهدای گمنام از چند طرح عمرانی بویژه پل خلیج فارس و اسکله بانکرینگ نفت سلخ بازدید کرد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.