۳۳ نفر پرستار به بخش درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اضافه شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: به دنبال افزایش چشمگیر شمار مبتلایان به کرونا در استان و نیاز به نیروی پرستار و با اعلام فراخوان از سوی این دانشگاه ، ۳۳ نفر به بخش درمان استان اضافه شدند.

به گزارش تیلا نیوز، دکتر پژمان شاهرخی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این فراخوان در ۴۸ ساعت گذشته از سوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اعلام شد که بلافاصله ۲۷ نفر پرستار از طرف معاونت پرستاری وزارت بهداشت، به استان اعزام شدند.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: شش پرستار دیگر از نیروهای ارتش نیز تا ۲۴ ساعت آینده به این تعداد اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه همچنان نیازمند جذب نیروی پرستار با شرایط ویژه برای گذر از این بحران هستیم، گفت: نیروهای جذب شده در شهرهای پارسیان، بندرعباس، قشم و بندرعباس مستقر شدند.

دکتر شاهرخی تصریح کرد: شرایط و مزایایی برای پرستاران علاقمند به خدمت در هرمزگان در نظر گرفته شده که از جمله آن می توان به پرداخت حق الزمه به صورت ساعتی، اسکان در هتل خوب، تامین سه وعده غذای اصلی و میان وعده، تامین و پرداخت هزینه بلیط رفت و برگشت به شهرستان محل اقامت و وسیله نقلیه رفت و برگشت به محل کار اشاره کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: نیروهای پرستاری علاقمند به خدمت در هرمزگان می توانند جهت انجام هماهنگی با این شماره ۰۹۳۹۴۷۱۷۵۰۶ تماس بگیرند.

براساس اعلام مسوولان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تاکنون یک هزار و ۷۶۹ نفر در این استان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و یک هزار و ۲۴۱ نفر بستری هستند و ۱۸ هزار نفر نیز در قرنطینه خانگی به سر می برند.

افزایش شمار مبتلایان و بستری های کرونا موجب کمبود برخی اقلام دارویی و تخت های بستری در استان هرمزگان شده است و بیش از ۲۰۰ نفر از پزشکان استان با انتشار نامه ای خواستار همکاری جدی مردم در رعایت پروتکلهای بهداشتی در این شرایط بحرانی شدند.