همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید؛

۴۵ هزار دانش آموز کلاس اولی وارد مدرسه‌های هرمزگان شدند

همزمان با سراسر کشور، ۴۵ هزار دانش آموز کلاس اولی هرمزگان با حضور در جشن شکوفه‌ها و غنچه‌ها و همچنین با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی راهی کلاس‌های درس شدند.

به گزارش تیلا نیوز، مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان روز پنجشنبه در آیین جشن شکوفه ها که به صورت نمادین در دبستان دخترانه شاهد «شهید حسین الله پرست» ناحیه یک بندرعباس برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس بویژه شهیدان معلم و دانش‌آموز گفت: بیش از ۴۵ هزار کلاس اولی در سال تحصیلی جدید از امروز یکم مهرماه فعالیت آموزشی و تربیتی شان آغاز می‌شود که با حضورشان در مدرسه نشاط و سرزندگی را به ارمغان آورده اند.

ایرج بیت اللهی افزود: امروز اول مهرماه، آغاز بهار تعلیم و تربیت است که از خانواده های دانش آموزان انتظار داریم با آموزش و پرورش در آموزش فرایند یادگیری فرزندانشان همراهی کنند.

وی با اشاره به اینکه حفظ سلامت دانش آموزان برای نظام آموزشی بسیار حائز اهمیت است، بیان داشت: همه ما معتقدیم که آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت در این شرایط سخت کرونایی متعهد است که اصل ذاتی سلامت دانش آموزان را مدنظرداشته باشد و فرایند حضور این قشر مهم به مدرسه را به صورت گام به گام و به تدریج فراهم کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان اظهارداشت: در سال تجصیلی جدید که از امروز آغاز شده است، بناست آموزش هایمان را به صورت مجازی و در بستر شبکه دانش آموزی شاد به پیش بببریم و پس از مهیا شدن زیرساخت ها و ملزوم های بهداشتی و با اطمینان خاطر و رعایت پروتکل های بهداشتی به تدریج به سمت آموزشی های حضوری می رویم.

بیت اللهی ادامه داد: معتقدیم که جدایی و دوری دانش آموزان از مدرسه ضرر و زیانش به خود این قشر برمی گردد و مهم ترین آن پایین آمدن کیفیت یادگیری و افت آموزشی خواهد بود که حتی در کوتاه مدت خود را نشان می دهد.

وی یادآورشد: روح و سرزندگی و نشاط مدرسه به حضور با طراوت و شادابی دانش آموزان است و مدرسه ای که خالی از دانش آموز باشد در واقع روح ندارد و نمی تواند امید بخش باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش اظهارامیدواری کرد که بتوانیم با کاهش و یا ریشه کنی کرونا برنامه های و فعالیت های آموزشی مان را به صورت متعارف و عادی پیش بگیریم.