مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان؛

۷۲ طرح حوزه برق هرمزگان، هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: به مناسبت هفته دولت، ۷۲ طرح حوزه برق با هزینه ۲ هزار و ۱۲۸ میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش تیلا نیوز، محمد کریمی روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: به لحاظ سرمایه گذاری شهرستان بندرعباس با ۷۴۵ میلیارد و ۷۱۰ میلیون ریال بیشترین طرح و بشاگرد با ۲۸ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال کمترین طرح در هفته دولت را به خود اختصاص داده اند.

وی بیان داشت: این طرح‌ها شامل ۸۴ هزار و ۳۳۹ متر شبکه فشار ضعیف هوایی، ۱۷ هزار و ۳۰۴ متر شبکه فشار ضعیف زمینی، ۹۸ هزار و ۳۶۱ متر شبکه فشار متوسط هوایی و ۱۴ هزار و ۵۳۴ متر شبکه فشار متوسط زمینی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان اظهارداشت: همچنین هفته دولت ۳۶۰ دستگاه پست هوایی، ۶۸ دستگاه پست زمینی و ۲هزار و ۹۳۶ دستگاه چراغ روشنایی معابر نصب و راه اندازی می شود.

کریمی با اشاره به اینکه از ابتدای خردادماه امسال و با هدف مدیریت بار شبکه، مصرف برق اداره ها و نهادهای عمومی همه روزه از راه دور کنترل می شود، ادامه داد: در این مدت همه مشترکان از جمله صنایع، اداره ها و نهادها و بخش خانگی بهترین همکاری را داشته اند.

وی ابزار داشت: همچنین مشوق‌هایی برای صرفه‌جویی در حوزه کشاورزی نیز گذاشته شده است، به این صورت که اگر کشاورزان در ساعات پیک مصرف برق (۱۲ تا ۱۷ عصر ) مصرفی نداشته باشند، تعرفه شان در سایر ساعات نیز به صورت رایگان محاسبه خواهد شد که کشاورزان هم در این مدت با شرکت توزیع برق استان همکاری کردند.

هرمزگان ۷۴۰ هزار مشترک برق خانگی، اداری، تجاری، صنعتی و کشاورزی دارد که ۶۱۲ هزار مشترک معادل ۸۲ درصد آن در بخش خانگی است.

بیشترین مصرف (۶۸ تا ۷۰ درصد) برق استان در اوج پیک در فصل تابستان مربوط به بخش خانگی است.