۸۷ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار هرمزگان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان گفت: ۸۷ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان تاکنون به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند و ۹۶.۵ درصد روستاها زیر پوشش آنتن تلفن همراه قرار دارند.

به گزارش تیلا نیوز، نازنین شیبانی تزرجی روز پنجشنبه به رسانه ها اعلام کرد: تاکنون یک هزار و ۱۳۰ روستا در استان هرمزگان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل شده اند که از این تعداد، اتصال ۱۰ روستا در یک هفته اخیر انجام شد.

وی ادامه داد: اتصال روستاهایی که اینترنت آنها هنوز متصل نشده است، با حضور فرمانداران به صورت ویدئو کنفرانس در نشست‌های آینده پیگیری خواهد شد.

وی اضافه کرد: اتصال اینترنت روستاها براساس اولویت بندی با در نظر گرفتن جمعیت و دیگر مباحث همچون گردشگری، کشاورزی، تولید، اشتغال و آموزش، انجام شده و پیگیری می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان ابراز کرد: ۲۰۱ روستای دیگر در استان هرمزگان نیز به شبکه ملی اطلاعات متصل و از اینترنت پرسرعت استفاده خواهند کرد.

شیبانی تزرجی عنوان کرد: همچنین در راستای هوشمندسازی مدارس روستایی در ۷۲ ساعت گذشته در شهرستان بشاگرد ۱۳۰ مدرسه روستایی هوشمندسازی شده و مودم اینترنت رایگان تحویل مدیر مدرسه شده است.

وی ادامه داد: در مجموع طی یک هفته اخیر ۳۰۰ مدرسه روستایی در استان هرمزگان، هوشمندسازی شده است.