۹۰ درصد مردم کدام استان‌ها واکسن تزریق کرده‌اند؟

بنابر اعلام وزارت بهداشت ۷ استان رکورددار استقبال از واکسیناسیون در کشور هستند و بیش از ۹۰ درصد جمعیت آن‌ها یک دوز واکسن تزریق کرده اند.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بنابر اعلام مرکز فناوری اطلاعات وزارت بهداشت تاکنون ۵۸ میلیون دوز اول واکسن و ۴۸ میلیون دوز دوم واکسن و یک میلیون و ۱۷۶ هزار دوز سوم و یادآور واکسن کرونا تزریق شده است و واکسن‌های تزریق شده در کشور در مجموع به بیش از ۱۷۰ میلیون رسیده است.

بر این اساس تاکنون ۸۵ درصد جمعیت هدف بالای ۱۲ سال دوز اول را تزریق کرده‌اند و پوشش کامل واکسیناسیون در جمعیت هدف به ۷۱ درصد رسیده است.

تاکنون در کشور بیش از ۱۳۴ میلیون و ۴۲۸ هزار شده است.

مردم استان گیلان با ٩٢ درصد تزریق دوز اول رکورددار واکسیناسیون در کشور هستند و استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، مرکزی، مازندران و هرمزگان با ۹۰ درصد تزریق دوز اول در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

استان گیلان با ۸۱ درصد رکورددار ایمنی جمعی واکسیناسیون در کشور است و در جایگاه‌های بعدی استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان، مازندران، مرکزی، هرمزگان، خراسان شمالی و اردبیل قرار دارند.

استان قم با ۷۰ درصد تزریق دوز اول کمترین میزان استقبال از واکسیناسیون در کشور را به خود اختصاص داده است و در جایگاه‌های بعدی استان کردستان با ۷۴ درصد، البرز با ۷۷ درصد، بوشهر و سیستان و بلوچستان با ۷۸ درصد کمترین میزان استقبال از واکسیناسیون را داشتند.