معاون سیاسی و امنیتی استاندار هرمزگان عنوان کرد؛

ضرورت تسریع در فرآیند صدور کارت ملی کلیه افراد متقاضی در هرمزگان

معاون سیاسی و امنیتی استاندار هرمزگان بر ضرورت تسریع درفرآیند صدور کارت ملی کلیه افراد متقاضی در هرمزگان تاکید کرد.

به گزارش تیلا نیوز، احسان کامرانی عصر شنبه در جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال استان، با اشاره به اهمیت جایگاه ثبت احوال عنوان کرد: سازمان ثبت احوال به عنوان یک نهاد مهم در ثبت وقایع حیاتی جایگاه مهمی در برنامه ریزی های کشور دارد. مبنای تصمیم گیری و توسعه آمار دقیق و به روز است که می تواند با خروجی مناسبی همراه باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: به محض وقوع تولد یا فوتی سازمان ثبت احوال اقدام به ثبت وقایع می کند که این امر رشد یا کاهش جمعیت را به خوبی نشان می دهد.

کامرانی با اشاره به اهمیت تقویت اداره کل ثبت احوال استان افزود: با توجه به حجم و گستردگی ماموریت های ثبت احوال تقویت این نهاد از نظر نیروی انسانی و تجهیزات بسیار حائز اهمیت است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به در پیش بودن انتخابات در سال آینده و برگزاری بخش مهمی از آن به صورت الکترونیکی گسترش خدمات فیبر نوری در سراسر استان جهت دسترسی دستگاه های اجرایی به سامانه های سازمان ثبت احوال ضروری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، با تاکید بر تکمیل فرآیند صدور کارت ملی در استان، تصریح کرد: با توجه به بومی سازی فرآیند تولید کارت ملی در کشور ضروری است نسبت صدور کارت ملی کلیه افراد متقاضی در استان تسریع شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، در همین خصوص، گفت: ارائه خدمات در دستگاه های اجرایی منوط به ارائه کارت ملی است و افرادی مشمولی که کارت ملی دریافت نکرده اند رسید ثبت نام کارت ملی ملاک ارائه خدمات در دستگاه های اجرایی است.

وی اظهار داشت: بررسی تحلیلی و تجزیه ای نرخ رشد جمعیت استان با استان های همجوار برای آسیب شناسی نرخ رشد جمعیت هرمزگان از اهمیت بسزایی برخوردار است.