پیش‌بینی برداشت ۷۰ هزار تن ذرت از مزارع شهرستان حاجی‌آباد

مدیر جهاد کشاورزی حاجی آباد از آغاز فصل برداشت ذرت در اراضی زراعی حاجی‌آباد خبر داد.

به گزارش تیلا نیوز، مدیریت جهادکشاورزی شهرستان حاجی‌آباد گفت: در سال زراعی جاری ۵ هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی شهرستان حاجی آباد زیر کشت ذرت قرار گرفته و برداشت آن نیز از اوایل آذرماه آغاز شده است.

یعقوب محمدمرادی با اشاره به میزان برداشت این محصول افزود: پیش‌بینی ما این است که از آغاز تا پایان فصل برداشت ذرت، ۷۰ هزار تن از این محصول در مزارع شهرستان برداشت شود که این میزان شامل ۳۰ هزار تن ذرت دانه‌ای و ۴۰ هزار تن ذرت علوفه‌ای خواهد بود.

مدیر جهادکشاورزی حاجی‌آباد تصریح کرد: میانگین برداشت ذرت دانه‌ای در هر هکتار، ۷ هزار کیلوگرم است و این محصول علاوه بر تأمین نیاز داخل استان به استان‌های همجوار از جمله یزد، خراسان رضوی و تهران نیز ارسال می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: در سال زارعی جاری علاوه بر کاشت ذرت دانه‌ای، ۸۰۰ هکتار از اراضی شهرستان نیز زیر کشت ذرت علوفه‌ای قرار گرفته که میانگین عملکرد ذرت علوفه‌ای ۵۰ تن در هکتار است و برای سیلوی دامی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

محمدمرادی در پایان گفت: بیشترین سطح زیرکشت ذرت مربوط به دهستان های طارم، طاشکوییه، آشکارا، شمیل و احمدی بوده و از مهمترین ارقام کشت شده می‌توان به سینگل کراس، میان‌رس و زود‌رس اشاره کرد.