فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نداجا: در جهت منافع کشورمان، توانمند به حضور در هرکجای آب‌های کره زمین هستیم

ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز با استقبال شناورهای رزمی و جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش وارد آب‌های سرزمینی ایران شد.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از ایسنا، امیر دریادار دوم آریا شفقت،فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نداجا صبح امروز (۱۸ شهریور ماه) در جمع خبرنگاران، افزود: هفتاد و پنجمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن ایرانی سهند و ناوبندر مکران پس از ۱۳۳روز دریانوردی در دریاهای آزاد و اقیانوس‌ها و طی ۴۴ هزار کیلومتر، به آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران رسید و مورد استقبال دو فروند شناور رزمی ناوتیپ سطحی از منطقه یکم نیروی دریایی و ۲ فروند جنگده شکاری پایگاه هوایی شهید عبدالکریمی نیروی هوایی ارتش مستقر در بندرعباس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این ناوگروه ۱۲ اردیبشهت ماه با هدف ارتقاء اقتدار دریایی، تامین امنیت خطوط دریانوردی و تقویت دیپلماسی دریایی راهی مأموریت دریانوردی در اقیانوس هند، اطلس جنوبی و شمالی شد و با اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی حامل پیام صلح و دوستی ملت بزرگ ایران بود، تصریح کرد: ناوگروه ۷۵ سه اقیانوس را پشت سرگذاشته است و ما توانستیم با یک محصول تمام ایرانی به نام ناوشکن سهند از سه مسیر دریایی بسیار خروشان عبور کنیم؛ یعنی اقیانوس اطلس که جزو اقیانوس‌های وحشی دنیا محسوب می‌شود.

شفقت با اشاره به اینکه این دستاورد را هیچ کسی باور نداشت، اضافه کرد: مهمترین دستاورد این سفر خود باوری بود که امروز به آن رسیدیم و جوانان ما حاصل تلاش خودشان را می‌بینند که با اقتدار و افتخار یک مسیر طولانی ۴۵ هزار کیلومتری را با صلابت طی کردند و به سلامت به آب‌های سرزمین بازگشتند.

وی با بیان اینکه این ناوگروه نشان داد که می توانیم در هرکجای آب های کره زمین که منافع جمهوری اسلامی ایران را تأمین می کند، حضور پیدا کنیم، خاطرنشان کرد: حدود ۹۰ درصد تجارت ما از طریق دریا انجام می‌شود و دریا امروز هم توسط بازیگران فرا منطقه‌ای و بعضاً توسط تروریسم دریایی تهدید می‌شود و این محور که محور اقتصادی ما می‌باشد مورد تهدید بوده است.

ارشد نظامی آجا در هرمزگان ادامه داد: امروز با افتخار اعلام می‌کنیم به عنوان یک کشور مستقل توانستیم خطوط مواصلاتی خودمان را در امنیت کامل باز نگه داریم و شناورها و تجارت ما در حوزه دریا با موفقیت درحال انجام است.