مدرسه عالی مهارتی صنعت گاز در هرمزگان راه انداری می شود

رییس امور مالی و پشتیبانی شرکت گاز هرمزگان گفت: مدرسه عالی مهارتی صنعت گاز در این استان با هدف ایجاد زمینه مناسب برای آموزش های تخصصی به علاقه مندان این صنعت راه اندازی می شود.

به گزارش تیلا نیوز، بهمن بازگیر در دیدار با مسوولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس، با اشاره به راه اندازی مدرسه عالی مهارتی صنعت گاز در استان، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت های علمی و دانشگاهی در صنایع به ویژه صنعت گاز می تواند کمک زیادی در توسعه و شکوفایی استان باشد که در این راستا باید از تجربیات بخش های دانشگاهی و صنعت استفاده کرد.

وی افزود: با وجود ظرفیت های مناسب در دانشگاه های آزاد اسلامی استان و همچنین شرکت گاز استان از طرح راه اندازی مدارس عالی مهارتی ویژه صنعت گاز استقبال می کنیم و از تمام امکانات و تجهیزات خود در این خصوص استفاده خواهیم کرد.
بازگیر اظهار کرد: ایجاد زمینه مناسب برای آموزش های تخصصی برای کارکنان رسمی، پیمانکاری و شهروندان هرمزگانی و استفاده از کارگاه ها و آزمایشگاه های دانشگاه آزاد در سراسر استان، از دیگر مواردی است که در دستور کار شرکت گاز هرمزگان در سال جاری قرار دارد.
معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس نیز با بیان اینکه ایجاد مدارس عالی مهارتی فاصله بین مدرک دانشگاهی و اشتغال را به حداقل می رساند، افزود: هدف از تاسیس دانشکده مهارت و کارآفرینی در دانشگاه آزاد اسلامی به همین منظور بوده است و این دانشکده در تعامل تنگاتنگ با سازمان فنی و حرفه ای ، اهداف مهارتی، شغلی و کاربنیان را دنبال می کند.
مرتضی باوقار به تشریح مدارس عالی مهارتی در دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت و افزود: مدارس عالی مهارتی هم مهارت کافی را به مهارت آموزان آموزش می دهند تا بعد از دانش آموختگی برای خود شغلی ایجاد کنند و هم مشکلات صنایع را حل می کنند و از طرفی بحران بیکاری در جامعه را با توانمند سازی نیروها برطرف می کند.
وی همچنین به گواهینامه های صادره در پایان این دوره ها اشاره کرد و یاد آور شد: با توجه به تعامل صورت گرفته بین دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان فنی و حرفه ای ، گواهینامه های صادره در پایان این دوره ها به تایید این دو نهاد خواهد رسید و قابل ترجمه برای اشتغال در خارج کشور نیز می باشد.