مدیر تعاون روستایی هرمزگان: ۹۱ هزار تن محصول از کشاورزان هرمزگان خریداری شد

مدیر سازمان تعاون روستایی هرمزگان گفت: ۹۱ هزار تن محصول از کشاورزان هرمزگان به صورت توافقی و تضمینی طی هفت ماهه اول سال ۱۴۰۰ خریداری شد.

به گزارش تیلا نیوز، سیروس اسدپور اظهار کرد: طی سال های اخیر اقدامات خوبی در حوزه تقویت تشکل های بخش کشاورزی و خرید محصولات کشاورزی انجام شده است.

وی افزایش کیفیت محصولات تولیدی و حمایت از تولیدکننده بخش کشاورزی و مصرف کننده را از مزایای عمده خریدهای توافقی وتضمینی محصولات کشاورزی دانست و ابراز داشت: خرید های تضمینی و حمایتی محصولات به منظور حمایت از کشاورزان به صورت فصلی انجام می‌شود که تعاونی های روستایی با توجه به امکانات، تجهیزات و همچنین گستردگی آن در تمام نقاط استان یکی از بازوان قدرتمند دولت در این زمینه هستند.

مدیر سازمان تعاون روستایی هرمزگان تصریح کرد: محصولاتی که به صورت توافقی از کشاورزان و بهره برداران این حوزه خریداری و میان مصرف کنندگان نهایی توزیع می شود، محصولات کشاورزی و دامی تولیدی در سطح استان را در بر می‌گیرد که شامل انواع محصولات زراعی، باغی، نهاده های دامی و کشاورزی است.

اسدپور گفت: در مجموع میزان خرید توافقی و تضمینی محصولات کشاورزی در این مدت بیش از ۹۱ هزار تن بوده که عمدتاً شامل محصولات زراعی می شود.

وی افزود: در این مدت ۲۳ هزار و ۳۰۰ تن محصول کشاورزی بصورت توافقی و ۶۸ هزار تن محصول شامل ۲۴ هزار تن گندم و ۴۴ هزارتن محصول پیاز به صورت تضمینی توسط ۹ مرکز از کشاورزان هرمزگان خریداری شده است.

مدیر سازمان تعاون روستایی هرمزگان ادامه داد: در این مدت در حوزه احداث صنایع بسته بندی، سردخانه و کارهای زیرساختی دیگر اقدامات خوبی در استان انجام شده که بزودی شاهد بهره برداری آن خواهیم بود.