آخرین وضعیت امداد رسانی به مناطق زلزله زده هرمزگان

استاندار هرمزگان گفت: تاکنون بیش از سه هزار چادر در مناطق زلزله زده شهرستان بندرعباس توزیع شده است.

به گزارش تیلا نیوز، مهدی دوستی در ارتباط با برنامه تیتر امشب شبکه خبر افزود: دیشب ۶۰۰ چادر در مناطق سیل زده توزیع شده بود و در چند منطقه کمپ‌های عمومی برپا شده بود، زیرا چادر‌ها محدود است و با برپایی کمپ نیاز‌های بهداشتی نیز بهتر تامین می‌شود و بهتر غذای گرم توزیع می‌شود.

وی گفت: اما به علت استقبال نکردن مردم از این کمپ‌ها از بعد از ظهر چادر به صورت خانه به خانه توزیع می‌شود.

استاندار هرمزگان که در منطقه زلزله زده فین حضور داشت افزود: روستا‌های ذرتو، آب زمینو و زیارت را از نزدیک بازدید کردم که کمبود چادری نیست و برای مناطق رضوان و فین نیز چادر در حال توزیع است.

دوستی گفت: دیشب در برخی مناطق زلزله زده سه مشکل قطعی برق، قطعی آب و قطعی راه‌های ارتباطی داشتیم که هر سه مشکل اکنون حل شده است و نیروی انتظامی نیز امنیت کامل منطقه را تامین کرده است.

وی درباره برآورد اولیه خسارت نیز گفت: ۷۰۰ میلیارد تومان برآورد اولیه خسارت است، اما باید پل‌ها و راه‌ها به طور دقیق بازرسی شود تا خسارت دقیق مشخص شود.

استاندار هرمزگان درباره واحد‌های نیازمند بازسازی در این زلزله‌ها نیز گفت: باید دو هزار و ۷۶۰ واحد بازسازی شود.

دوستی درباره فعال نبودن نانوایی‌ها در منطقه رضوان نیز گفت: از بعد ازظهر امروز نانوایی‌ها فعال شده اند.

🔹معاون بنیاد مسکن: از فردا آواربرداری واحد‌های آسیب دیده آغاز می‌شود

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در این برنامه گفت: ارزیابی اولیه ۳۶۰۰ واحدمسکونی واقع در منطقه زلزله زده فین و رضوان نشان داد که ۲۷۵۰ واحد آسیب دیده است.

جودی افزود: از واحد‌های آسیب دیده دو هزار واحد نیازمند ساخت دوباره است و ۷۵۰ واحد نیاز به مرمت دارد که از فردا کار آواربرداری و بررسی خانه به خانه انجام می‌شود.

وی در حاشیه این گفتگو افزود: امسال باید دویست هزار واحد مسکن روستایی مقاوم سازی شود که تا کنون ۵۰ هزار واحد عقدقرارداد با بانک‌ها داشته اند و صد هزار واحد نیز به بانک‌ها معرفی شده اند.

جودی افزود: قرار است مبلغ وام مسکن روستایی از صد میلیون به دویست یا دویست و پنجاه میلیون تومان افزایش یابد که فردا درباره این موضوع در شورای مسکن به ریاست رئیس جمهور تصمیم گیری می‌شود که این افزایش قطعا موجب استقبال بیشتر مردم از این طرح خواهد شد.

وی گفت: اکنون ۵۳ درصد مسکن روستایی ما مقاوم هستند و تا سال ۱۴۱۰ همه واحد‌های مسکونی در روستا‌ها ایمن سازی می‌شوند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور نیز در برنامه تیرتر امشب گفت: ملاک توزیع چادر در مناطق زلزله زده اعلام بنیاد مسکن است که اگر واحدی تخریبی تشخیص داده شد چادر اختصاص می‌یابد، اما چون مردم تقاضای بیشتری برای چادر داشتند از بعد ازظهر امروز چادر بیشتری در این منطقه توزیع شد.

قوسیان مقدم افزود: در فین و روستا‌های مجاور اکنون چادر در حال توزیع است.