در چهار ماهه گذشته؛

گروه جهادی دادسرای بندرعباس رضایت آزادی ۳۵ زندانی را جلب کردند

دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس گفت: ۳۵ زندانی محکوم به قصاص در زندان های هرمزگان با جلب رضایت گروه جهادی صلح و سازش دادسرا از اولیای دم آزاد می شوند.

به گزارش تیلا نیوز، مجتبی قهرمانی روز سه‌شنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: در چهارماه فعالیت گروه جهادی صلح و سازش در دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس، اعضای این گروه موفق به جلب رضایت اولیای دم برای این تعداد زندانی شدند.

وی تصریح کرد: با پیگیری اعضای گروه جهادی صلح و سازش دادسرای بندرعباس، اولیای دم در خصوص هشت نفر از محکومان به قصاص، رضایت قطعی خود را اعلام نموده اند و در خصوص ۲۷ نفر دیگر نیز رضایت مشروط داده اند که در صورت پرداخت دیه مورد توافق در زمان مقرر، قطعی خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس، گذشت اولیای دم در این پرونده های قصاص را درخور تحسین و موجب خشنودی خداوند در تاسی از سیره نبی مکرم اسلام (ص) و ائمه معصوم (ع) برشمرد و از تلاش اعضای گروه جهادی صلح و سازش دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس برای ایجاد مصالحه در این پرونده ها قدردانی کرد.

قهرمانی در پایان با اشاره به تاکید و نگاه ویژه رییس قوه قضاییه در خصوص لزوم بسط و گسترش فرهنگ صلح و سازش در پرونده‌های قصاص از عموم مردم خواست تا در کنار دستگاه قضایی به منظور ترویج و توسعه این فرهنگ اسلامی در سطح جامعه همکاری و تعامل داشته باشند.