شهردار بندرعباس خبر داد؛

آماده باش مناطق چهارگانه شهرداری بندرعباس برای مقابله با پشه آئدس

شهردار بندرعباس گفت: برای کنترل شیوع پشه آئدس خدمات شهری شهرداری بندرعباس پاکسازی و نظافت تمام نقاط شهر را با سرعت، دقت و وسواس بیشتری انجام می دهد.

به گزارش تیلا نیوز، مهدی نوبانی ۲۳ آذرماه در تشریح این خبر افزود: پس از برگزاری جلسه بررسی وضعیت پیرامون پشه آئدس در فرمانداری بندرعباس و حضور معاونت خدمات شهری شهرداری در شهردار بندرعباس خبر داد؛ جلسه با توجه به مسئولیت های، محوله اقدامات پیشگیرانه شهرداری بندرعباس در مناطق چهار گانه با برنامه‌ریزی منظم و در وضعیت فوری پیگیری در دست اقدام ماست.

شهردار بندرعباس بیان کرد: با توجه به اینکه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مناطقی از شهر بندرعباس را که بیشتر پشه آئدس در آن مشاهده شده اعلام کرده برنامه پاکسازی و تنظیف نقاط مختلف با نظم و انضباط بیشتری در حال پیگیری و انجام است. خورها، جوی های آب، کانال‌های فاضلاب، کانال‌های دفع آب‌های سطحی، محل دپوی نخاله و زباله در همه مناطق و محلات و نواحی در حال پاکسازی است.

نوبانی عنوان کرد: بوستان شهید پَروَر(فرودگاه قدیم) جنب شهرداری منطقه سه (روبروی بیمارستان شهید محمدی) کنار پارک دباغیان و کنار مهمانسرای بانک کشاورزی، سیدمظفر، سجادیه (بلوار امام حسین(ع)، بهشت بندر و کوی ۲۲بهمن از نقاطی هستند که روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اعلام نموده که پشه آئدس بیشتر مشاهده شده است.

شهردار بندرعباس خاطرنشان کرد: همه سازمان‌ها و ارگان‌ها در قبال جان مردم مسؤل هستند و موقعیت فعلی یک وضعیت در آستانه بحران است و باید همه دستگاه‌ها همکاری و همراهی کنند تا جان مردم به خطر نیفتد.

مهدی نوبانی بیان کرد: همه مکان‌های شناسایی شده پاکسازی شده است و در مناطق با هماهنگی خدمات شهری در هر منطقه به طور روزانه نظافت و پاکسازی نقاطی که امکان وجود و تخم ریزی پشه آئدس باشد مرتب انجام می‌شود.

وی گفت: هر سازمانی بنا بر وظیفه و ظرفیت خود در مواقع بحرانی ورود می‌کند و قطعا شهرداری از همه ظرفیت‌های خود از زمان اعلام وضعیت فوق العاده استفاده کرده و با تمام توان در صحنه حضور داشته است.

شهردار بندرعباس در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: مناطق چهارگانه آماده باش و در حال انجام وظایف محوله پیرامون وضعیت شیوع پشه آئدس در سطح شهر هستند و در حال حاضر نظافت شهر از هر مساله ای مهم تر است و تمام نقاط بخصوص محل های جمع شدن آب‌های سطحی و فاضلاب و زباله و خور ها به سرعت باید به شکل روزانه پاکسازی شوند و برای این امر در هر منطقه و ناحیه بازدیدهای روزانه توسط خدمات شهری انجام می شود و اقدامات فوری در دستور کار بوده است.

مهدی نوبانی شهردار بندرعباس تصریح کرد: طبق اعلام نظر حشره شناسان این حشره در مجاورت با آب تخلیه کولرهای گازی، بشقاب‌ها و ظروف زیر گلدان‌ها و محل‌های مرطوب و آب‌های مانده زندگی و تخم‌ریزی می‌کند و مردم باید با دقت و آگاهی بیشتری این محل ها را در منزل سم پاشی و ضد عفونی کنند و امکان تخم ریزی این حشره را سلب کند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند هر نقطه از شهر که وضعیت مطلوبی ندارد و فاضلاب و جوی آب و کانال دفع آب‌های سطحی پاکسازی نشده یا محل دپوی زباله و نخاله بوده را به سامانه ١٣٧ گزارش دهند تا همکاران جهت پاکسازی و نظافت به محل مورد نظر اعزام شوند.